2007-02-05 ? 09:27:41

Helgen

Sara-flygande pass

Helgen gick fort!

I fredags eftermiddag övervägde jag kort att rida.. men regnet öste ner och det blåste så.... nej tack! Så här tidigt på året får man vara lite lat.
Lördag-äntligen! Melodifestivalen.... jag ääälskar melodifestivalen.... kommer njuta nu flera lördagar!

Sen red jag Sara, Hannes tränade på den nya kameran och tog lite bilder... lägger in dem senare idag. Sara var dock på riktigt stohumör. Jag håller på att banta henne och det tar ganska mycker på hennes humör, så jag har ökat fodret aningen... Red henne i söndags med... hon gick som en klocka! Fick inte rida så mkt... Tinna ville rida hela tiden... Sara går jättefint med Tinna men hon kan inte rida henne ensam som Krafa. Tinna rider bättre på Krafa, hennes trav är mjukare än Saras tölt! Det trots att Krafa är otroligt storstegad.. fast på ett annat sätt. Hannes tog bilder även i söndags!

Har lite problem med att Z-sadeln glider fram.... hmm inte bra... kanske skulle låna Stjarnis Benni-sadel... fast då blir Rolf utan... o-bra läge.

Avgick som Geysirs ordförande igår... 2 år. tack hej! Äntligen kan man få leva ut som den bitch man är på alla forum osv.. haha

Förresten vi hade ju årsmötet hos Lotta i Vetlanda igår, hon har ett sto "Marklanda-Blesa" som är barnbarn till vår gamla Blesa... enl "papper" som borde hon inte vara så bra, men var riktigt flott! Hon hade även ett föl som var kanonfint, en lite silverisabell...  Gamla Blesa hade 7 för tölt och "Marklanda-Blesa" är efter Freyfaxi frá Thoreyarnúpi (som gett svaaaga tölthästar) och fölet sedan efter Silver-Askur som är väldig fyrgångare... men Marklanda-Blesa är mkt bra och fölet likaså! Mamma blev riktigt föryjust i fölungen.. men den var inte till salu!

Kommentarer
Emma

Kul med blogg! Jag lägger till den i favoriterna ;) Har lagt upp bilderna från igår på hemsidan, du får lägga upp dem du visade mig på Sara i kameran med :)
/Emma

2007-02-05 @ 15:00:20
URL: http://www.emmajansson.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: