2007-07-19 ? 19:57:19

Dags å döda några myter & rykten ;-)

1. Några har trott att jag sålt Lind, nej nej nej för 17! Den sista hästen jag säljer! Just nu är hon på Marklanda, på bete, i höst ska hon stå uppstallad på Teleborg hos fodervärd tom ca 1/3... inget märkvärdigt, min mage har liksom inget behov att att rida fler hästar än alla på Marklanda plus Krafa, är i v. 18 imorgon...

2. Cissi, har man ett barn och fem valpar är semester allt annat än ledigt och vila! Tinna vaknar helst före 7!

Ikväll har jag hjälpt mamma med Frosti, hon har aldrig lagt pass innan. Frosti är en riktigt pärla och går som tåget, vad man förväntar sig av en landslagshäst. En jättemysig häst, med mycket av allt, steg, vilja, snäll, välriden, plus att han är skimmel, så fiint!

Dessa goa valpar, de tre bruna (Kasper, Bond & Billy)påminner om Tinna. Varför käka mat när mamma snart kommer med något godare, i Tinnas fall välling, i deras fall något som skulle kunna utnämnas som guldko av Arla, SUNNA!

Häromkvällen bytte jag i deras låda, kikade bort och vart hittade jag Billy och Bond, jo ett par meter bort och undersökte Tinnas leksaker!

När jag sedan satte ner dom i lådan så råkade det falla sig att Kasper hamnade på en liggande Bond (som ett plustecken), iallafall reste sig Bond och där stod Kasper och vägde och verkade fundera på hur 17 han skull lösa detta, han kom ju varken framåt eller bakåt, inte heller gick Bond.... men som tur är han brossan Bond ganska rund mage och la sig för att vila igen... då kunde han kravla sig över, vilken syn!

Iallafall busar de mycket med varandra, stunderna är korta men som man säger kvalitetbus.


OBS! Ni som tänkt komma på mammas 50-årskalas, sista anmälan imorgon fredag!
Kommentarer
Jenny

Oj! Det var mkt info på en och samma gång!! Vad har hänt med den avelsverksamheten? Grattis till graviditeten, hoppas att du mår bättre nu!

2007-07-19 @ 21:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: