2007-06-25 ? 19:54:50

Tinna är överlycklig

Tinna är så lycklig över valparna, hon läser böcker för dom, lägger dom intill Sunna, ser till att ingen ligger för långt bort, sjunger.... i morse pussade hon varje valp "hej då" innan hon gick till dagis. Gissa vem som var stolt när hon fick berätta på dagis ;-)
Ni som känner Tinna väl vet att favoriten är Bratz-dockorna! Stora frågan, vad ska Tinnas tikvalp heta, hennes valp, hennes val BRATZ! Just nu lutar det åt Bianca Bratztjej :-).... Som förälder måste man ju pusha kreativitet, måste erkänna att det är tur att Barbie inte är favoriten, Bratz har illafall inte minimidja, jättetuttar och långt blont hår.
Min önskan hade varit att en av hanarna kunde få heta Bond My name is Bond, men det får respektive valpköpare välja! Men visst var det coolt!

Valparna växer, hanarna är riktiga buffliga och försöker puffa undan varnandra. Nästan omöjligt att ta foto eftersom de inte ligger still. Imorgon lägger jag upp massor av nytagna kort, har ju inget bredband ute på landet!

Gamla Ilona är lite krasslig i livmodern igen, men efter ett besök hos vet. C-G Sivertsson(den bäste, tack för att det finns så kompetenta veterinärer) igår så  var hon lite piggare idag och tackade inte nej till lite kalvsylta, det får man äta som hel måltid när man är sjuk.

Det känns som semester nu när alla hästarna och Vaengur åkt hem, känns  ovant att bara ha sju hemma... crazy. Men de märks knappt.

Jag håller på att bli tokig på att trädgården aldrig påbörjas, den ser fortfarande mer eller mindre ut som en arbetsplats efter vårens dränering och grävning m.m. Men när det är fler människor inblandade som ska ha tid med maskiner osv, måste man ju bita ihop.

Nähä nu ska jag gå upp och kika på mina midsommardrömmar-valparna, man kan inte låta bli!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: