2007-06-10 ? 21:17:50

Vaaarmt

Jag är inget vidare förtjust i värme och sommar. Jag älskar hösten. Värmen gör att både jag och mina djur mår pyton... räkna bort Sunna, hon solar sig trots 30  grader i skuggan.

Vi tar tom in hästarna mitt på dagen.... Hannes hörde om varningen för det tunna ozonskiktet och yckte om vi skyddar oss mitt på dagen så ska även hästarna in... de är sådana innegrisar att de vill helst stå på stall för jämnan, de älskar sina boxar. Vaengur med damer står nog i lösdriften 18 av dygnets 24 timmar.

Imorgon ska jag börja jobba halvtid. Får se om det går eller om jag måste vara sjukskriven heltid.

Hannes och Tinna vill absolut inte sälja Sleipnir. Den hästen har ett psyke som vi aldrig lärt känna tidigare, han är som en kopia av sin mor fast därtill nyfiken och påhittig- orädd. Han står och "smakar" på elstråden, får en stöt, ruskar på sig och går emot igen... bara för att testa.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: