2007-03-11 ? 15:39:41

Helgen...

Läste just en annan mamma och hundmänniskans blogg och helt plötsligt kändes min helg inte så farlig ;-)

Jag är halvsjuk, Tinna FORTFARANDE SNUVIG, Hannes lite småkrasslig... en annan hade ju ju helst däckat framför tvn med härligt indiskt te med kanel och en riktigt bra såpa,,, men Tinna är trött, gnällig, hela tiden småhungrig för att hon inte äter bra när hon är sjuk, uttråkad och däremellan busig... Iallafall så vill ju hon bli underhållen och uppassad vilket min energi inte riktigt är med på...

I fredags kväll tror jag att jag somnade före 22.... satt och blinkade för att hålla mig vaken framför "Hjälp" på fyran.... Vid 7 i lördags morse satte sig Tinna upp i sängen "mamma titta solen är vaken"... där fick man för att man har som  argument när hon inte ville sova på kvällarna.. "titta Tinna, solen sover".. det funkar kanon... men även på lördagmorgnar... halvsjuk som jag var med huvudvärk, täppt och ont i halsen... gick Hannes upp (med sin onda axel) så jag fick sova till kvart över 8... då var det tungt att stiga upp.. puh! Vid 9 skulle jag desutom infinna mig i stan, vid Teleborg med transport  och hämta Cicci som så snällt hängde med som ressällskap till Öland, nja halv tio var jag där.. lagom mosig.. Tinna var hos mormor. Hon hade med sig sin nya film "kontaktövningar med din hund". Hon ääälskar denna film  och Sunna blir "övertränad" ;-) .... Att tillägga så bryr sig inte Sunna eller Ilona ett dugg om Tinnas olika kommandon.. endast köttbullarna... men Tinna är lika lycklig för det.. Apropå köttbullar... lånade några av Tinna.. Jag tränar ju altid något med hundarna varje kväll, så i fredags tog jag med köttbullar, har aldrig använt godis innan är jag tränat dom.. men wow vilk hundar... tänk vad man kan ställa upp på för en köttbulle... helt plötsligt kunde tom Sunna diverse svåra (ja för en DS alltså) moment.... såsom inkallning på dryga hundra meters avstånd, sitt och stååå fiiint ;-) ... Ilona som pensionerade sig själv för något år sedan gjorde största kraftanstängning för några millimeters köttbullsbit...

Hästhämtningen iallafall.....Tinna lycklig hos mormor och tränar kontaktövningar med Saga och Lilla-Lonis....
Cicci och jag påväg till Öland... jag har aldrig kört över bron med transport innan så det var skönt att inte vara ensam. Jag har ju inte sett Júlia på 4 år, hon var iallafall docksöt liten tjej, som en godisbit! Tinna var överförtjust "rosa häst", rödblack!  Vädret i lördags, strålande sol, påminde om när hon föddes och fick heta Júlia Vorsól (Julia Vårsol), dessutom var ju Öland sådär underbart som bara Öland är, havet glittrade, alvaret, blommor i trädgårdarna, myllor osv! Underbart!!!!

Från det ena till det andra, om du inte brukar läsa Amelia, köp detta nummer och läs om incester på Island, heeelt sjuk!!! Fan vad arg man blir. Jag har väldigt sällan hört om incest där mamman är inblandad och fattar inte vad gamla gubbar ser hos små barn, 2 3 4 5 år osv!

Vann rätt låt igår?? Jajamän, gillade Cara Mia också.. men The ark, absolut. hoppas bara han byter brallor till Eurovison!

Ikväll ska jag ta det riktigt lugnt, se den där filmen med Lena Endre och alla islandshästar! Är väl hemma med Tinns imorgon. Hannes på tisdag... Hoppas jag är frisk på tisdag!
Kommentarer
Anonym

När kommer nya bilder på Julía?

2007-03-14 @ 17:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: