2007-03-01 ? 10:05:33

Torsdag

Tycker det är svårt att hitta på en rubrik på inläggen....

Idag är våren nära, snödropparna lyser i trädgården, regnet öser visserligen ner men det snöar inte, stona är runda och snart kommer fölisarna! S iår.... Svala, Sprengja.. några fler förslag? skulle vilja hitta ett namn där Venus kan ingå, ett dubbelnamn. Hmmmm.

Igår testade jag om jag kunde använda min Primek-bul i V70, inte en chans, så den är till salu (jättefin Primek, passar 745, 945 osv)... om någon har en bur passande nya modellen V70 så hör av er!
Har massa saker till salu, oljefylllda radiatorer (element), bänkdiskmaskin, en orbitrek, se länk http://www.tvins.se/products/orbitrek/orbitrek.php , islandströjor, massa grejer som vi inte använder!

I morse var jag och mrt-röntgade nacken, se vad som händer.....

Jag är väldigt förtjust i fräckisar.. så här kommer morgonens...

- Var är det för skillnad mellan en ny äkta man och en ny hund?
- Det tar bara några månader att dressera hunden.

Bonden och pigan hade varit med kon hos tjuren för att få henne betäckt. På hemvägen sneglade bonden på sin unga piga och sa:
- Vad säger du, Anna. Får jag göra som tjuren?
Pigan rodnade och svarade:
- Gör som han vill. Det är hans ko!

Patienten till den vitklädda mannen:
- Snälla doktorn, hjälp mig, när jag och min man knullar känner jag ingenting.
Han låter kvinnan lägga sig på undersökningsbänken, och testar. - Kände du något? frågar han henne efteråt.
- Nej. Svarar kvinnan.
- Då ska jag kalla på min kollega som jobbar här i nästa rum.
Han kommer, och testar samma sak.
- Kände du något nu? frågar han henne efteråt.
- Nej. Svarar kvinnan.
- Då måste du i alla fall tala med doktorn, för vi är bara målare.

En deppad man kommer in på baren och beställer en dubbel whiskey. Bartendern frågar honom vad som hänt, och mannen berättar att han kom hem och fann sin hustru i sängen med hans bästa vän.
- Vad gjorde du då? frågade bartendern.
- Jag sparkade ut henne från huset och bad henne dra dit pepparn växer, svarade mannen.
- Och vad gjorde du med din bästa vän?
- Jag tog ut honom i trädgården och sa "Stygg hund, stygg hund"!

Johan och Maria kom underfund med att det enda sättet att få till en söndagssnabbis var att skicka ut deras tioårige son på balkongen för att rapportera vad som hände i grannskapet. Pojken började rapportera direkt när föräldrarna drog igång sina aktiviteter.
- En bil bogseras bort från parkeringen vid grannhuset. En ambulans körde just förbi.
Några minuter gick.
- Det verkar som grannarna Olsson har besök, Mathias kör omkring på en ny cykel och Sören Svensson med fru har sex.
Föräldrarna kom av sig ganska rejält och ropade:
- Hur kan du veta det?
- Deras son står också på balkongen.
Kommentarer
Emma

Vinterns sista snöbollskrig http://www.youtube.com/watch?v=eT6RdtSRP3c

2007-03-02 @ 15:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: