2007-03-04 ? 19:23:55

VILKEN HELG!

Helgen började ganska soft, Tinna lekte med Jonatan i fredags eftermiddag, så jag passade på att ta  en härlig ridtur på Sara.

När jag skulle hämta henne i fredagskväll, fick jag erfara hur duktig Tinna är på att göra historier intressanta!

Jonatan:
-Den här stenen trampade min farfar på när han badade i havet på Gran Canaria

Tinna (som ville ha sista ordet)
-Ingenting mot min pappa, han trampade på världens största haj när han badade i havet...
End of story.... hon kan iallafall det här med att göra historier intressanta!

I lördags fömiddag (ja vi hämtar Júlia nästa helg) tog jagjag en lång ridtur på Sara med intervallträning, galopp & trav.
Sedan eftermiddagen städning och åter städning.. eller som Tinna sagt på dagis, mamma bara städer och städer och städer, pappa koller bara på tv och tv och tv.. och jag, jag bara läker och läker (leker) ;-)

På kvällen skulle Hannes på fest med jaktlaget och jag skulle till Lina och Jocke (nya hyresgäster på Marklanda, lägenheten ovanpå mamma &Rolf). Tinna skulle ha myskväll med mormor.
Iallafall blev det världens party (MP, med Hook-folk!!!)
Vilke röj... iallfall framåt kvällen eller något skulle vi in till Grace... vad händer... jo mamma Lindsten kommer travandes upp på övervåningen och i princip beordrar mig att åka hem och lägga mig för Rolf vill rida vid 10 i morgon bitti (söndag). Vad hände?????
Dessutom hade Gustav dragit en rövare för morsan att jag skulle visst stått och vinglat nere på altanen (ungskrälle, tror inte det ;-)
Man partar lite en kväll, när man har barnvakt och allt... så kommer gamla mamma och lägger dig i! Hannes hade också entrat partyt framåt kvällen, nykter chaufför... alla hade sjukt skoj utom han den stackarn, haha!
Lite lite trött idag.....

Så imorse var det ju bara att bita ihop.... ut och rida... lååångrunda i det fina vädret!

Vid klockan ett var vi i Alvesta Jocke (Götängens Roxy) fyllde 40 år PLUS att han och Heléne gift sig i onsdags, i smyg, bakom stallet!!!!! Vad säger.... Lycka till och håll i orken... för om 9 månader.. kommer storken! HAHA!
Zuuupergrattis!

När jag kom hem, för att avsluta denna skojiga helg med bravur...tog jag en runda med hundarna i skogen..
På Häringeryd finns ett flertal blondinhål (sk. Rottneblondiner ha kört fast och fastnat i sk surhål). JAG SJUNKER TILL MIDJAN I ETT BLONDINHÅL! Jägarna gör det varje år vid första älgjakten, de finns lite här och var nere på mossen och jag skrattar ganska gott åt dom varje år....

Ni ska vi äta lagat mandelpotatisgratäng med vitlök-ingefära-rosmarinkryddad kycklingfilé!

Nämde jag att Tinna är sjuk.. sover med 40,4 graders feber.... så vabb imorgon!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: