2007-10-20 ? 16:01:15

Storjägare...

Som Ni kunde se i Hannes blogg, så var de jakt i morse... Kennet i jaktlaget ringde igår kväll, jag svarade, han frågde ytterst snällt om Hannes kunde få följa med ut och jaga idag ;-).... det är som om karlarna i jaktlaget förutsätter att vi "jägarfruar" alltid motsätter sig jakt.... men vilken missuppfattning! Enda nackdelen med jakten är att den börjar tidigt och de till en början starka, tappra jägarna, är ganska trötta och frusna när de väl kommer hem. Då är det bra att h en fyraåring till hjälp, som duktigt väcker sin pappa genom att hoppa i sängen och ställa frågvisa frågor.
Iallafall kom Hannes hem tomhänt, tycker att jakten skulle bli som mycket bättre om han fick träna upp Sunna till lite räv och råddjur ;-) där krävs mer än övertalning !

Igår morse fick Toni och Mimmi (Toni som jobbade på Marklanda och Mimmi som jag jobbar med nu, en liten flicka). Vilken babyboom! Nu är det bara Eric på jobbet och hans fru som ska ha närsom. Sedan är det en liten paus tills jag ska ha, Lina och Jocke på Marklanda (bor på ovanvåningen), Lasse och Anna (som bodde på samma ovanvåning, nu på Bergkvara). Vi ska enl vanliga bf ha nästan samtidigt, fast Lina ska göra planerat snitt 2/1 och Annas kommer väl när den vill ut.

Binkis hör ibland vad man säger till henne, hon har numera bara tre lägen, springer-studsar-ligger still. I morse sov hon i sängen för första gången. När Hannes gick ut i morse, smet hon in i sovrummet. Jag visste att om jag skulle gå upp för att stänga ute henne, skulle Tinna vakna. Eftersom jag ville ha lite sovmorgon, lyckades jag få en väldigt busig Binkis att somna om jämte mig... det var ju väldans mysigt enl henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: