2007-09-05 ? 11:04:29

Hästar & drömmar

Igår fick jag kontakt med min gamle Álfurs nya ägare, det är tredje ägaren sedan jag ägde honom. Jag köpte honom 97 eller 98. Plockade fram hans pärn som jag sparat och hittade ett av våra töltresultat, 7,93! Det var en härlig häst. Tyvärr så behöll vi honom inte, han fick en ryggskada och sedan flyttade jag till Island, så Jökull och jag bytte hästar, så jag fick ett sto som jag kunde sälja. Birta hette hon. Álfur har tävlat två VM och är nu familjehäst i Örkelljunga. Jag blev så glad att höra att han är så fräsch och fin fortfarande!

Sen i natt drömde jag att vi köpte tillbaka vår gamla Blesa, galen dröm, Blesa lever visserligen och har all hälsa, född 1979. Se bild vad fin hon är:
image145
Blesa

****************
Tänkte om någon är intresserad av att se Atgeirs fantastiska mamma Alísa
http://www.vatnsleysa.com/default.asp?id=11&ACT=5&content=28&mnu=11

Det är verkligen bra stam i den hingsten, otroliga siffor på hans släktingar. Jag minns Alísa så väl, hon vann ju sin avelsklass på Landsmót, gissningsvis var det Hella, men jag är inte säker.
***************

image146
Snacka om att vara en påhittig busunge, såhär skurar ju Pippi golven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: