2007-09-09 ? 20:05:36

Lugn söndag

Igår var Bond på besök, han hade vuxit och utvecklats otroligt fint! Tyvärr var Binkis lite trött efter förmiddagens bus så Bond fick inte riktigt det röj han önskade. Lägger in bilder på tisdag. Hittade gamla skivor med massa gamla foton, allt från kennelmästerskap, schäfervalpar, på Ilona som ung, Pebbles, Freja m.m. Ska lägga in dom med vid tillfälle.

Gustav sov över hos oss i natt. Vi myste med lite god mat igår kväll, tjälknöl, potatisgratäng, pannacotta m.m. Otroligt att så misshandlat älg kött kan bli så gott! 

Gustav har en havreåker hos oss, den har blivit väldigt välbesökt av vildsvin, så i morse jämnades den med marken, den är redan förstörd, så Hannes kan jaga där istället.

I eftermiddag har vi varit och handlat lite småsaker till Tinnas rum, hon köpte en bård med Nalle puh m.m. Jag köpte att otroligt vacker orkidé och berättade att en orkidé ger man den man älskar mest i världen och om man sköter den rätt kan den bli hur gammal som helst. Jag fick en orkidé av min pappa samma år han dog, tyvärr som var jag ingen vidare orkidéskötare, men jag har kvar roten. Kanske kommer Tinna ha denna orkidé länge.

Tinnis är fortfarande förkyld så det blir vab imorgon.

Det har varit en tuff helg för Växjö-polisen, sanslöst att det fortfarande inte byggts mitträcken och viltstängsel på 23:an, ja och 25:an! Vi har viltolyckor vid Häringeryd varje vecka, mycket vildsvin och ett par älgar iår. Älgen vi år igår var trafikdödad vid vår postlåda! Sedan båtolyckan i Helgasjön, en kille är fortf inte hittad, bara flytvästen, huh!

Marika som äger Canon, skulle bli jätteglad för lite bilder på B-valparna [email protected] (ja och vi också ;-)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: