2007-09-04 ? 13:59:05

Tisdag

Igår var det fullt upp! Äntligen har det börjathända lite på hästfronten! Jór kommer ju till oss nästa år, förhoppningsvis lika mycket succé som förra året. Alla jag pratat med har varit jättenöjda med sina fölungar efter honom och de jag har sett har varit väldigt fina, visat alla femgångarter, väldigt smidiga och framförallt, genomgående mycket trevligt lynne!
Hade Sleipnir varit sto hade vi absolut inte sålt honom, men med tanke på att vi inte har någonstans att ha honom hemma, utan bara en massa ston så har jag bestämt mig för att sälja honom. Hannes är inte alls med på det, men men... sånt är livet. Vårt stall är inte anpassat för småhingstar.

Atgeir som kommer 2009, är son till Geysir frá Gerdum. För er som inte känner Geysir som kan man väl säga att han var en del av familjen. Han ägdes av Hannes kusin Björg på Ingólfshvoli. Hela Hannes familj är supertajta och jag tror inte det är vidare skillnad mellan bror, kusin och syssling. Iallafall så varje gång familjen sågs togs alltid upp hur Geysir mådde och om han varit ute och tävlat.. ev hur det gått osv. Sågs man på Ingólfshvoli var det en självklarthet att alla skulle ut och hälsa på Geysir.
Geysir bröt benet för ett par år sedan och fick avlivas, det var tom så att han kom lös in till stona under ngn helg när Björg var i Finland, han tjuvbetäckte Linda (vårt sto) och hon är då mor till Geysirs sista föl.
Det stod till och med i tidningen Morgunbladid (motsv. Dagen nyheter) att Geysir var tvungen att avlivas.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: