2007-09-02 ? 10:30:48

"Uði og rok"

I morse vaknade man vid äkta isländskt sommarväder, rejält duggregn och blåst. Vid 8  morse var Binkis alldeles borta, vadå vakna? Hon stapplade ut till dörren och vaknde först vid det kalla vädret, sömntuta.

Vilken tur vi hade med vädret vi hade igår, vi dukade upp kalaset ute i en av naturhagarna. Undrar om det var årets sista sommardag.

Har ju alldeles missat berätta hur det gick med läkarbesöket efter den galna provtagningen i måndags, är fortfarande blåsvart  på båda armarna. Jag har en extremt tidig hepatos som pågått  ungefär sedan v. 4-5. I vanliga fall (en på 150 000 gravida får hepatos) får man hepatos sista veckorna av graviditeten v 34-35. Den här läkaren var väldigt bra, han var dessutom väldigt kritiskt till att jag inte var mer inlagd maj-juli när jag mådde så illa. Minsta lilla illamående nu så blir jag inlagd.. några dagar är väl ok, men inte längre. Men otroligt nog med tanke på allt så mår jag otroligt bra. Läkaren ville sjukskriva mig men det känner jag inte behövs. Det enda som är lite trist är ju att jag inte får gå tiden ut, vi siktar väl in oss på bebis i första veckan i dec, grav-vecka 36. Så nu är det massa mediciner, provtagning varje vecka och många extra ultraljud (som jag inte kan låta bli tycka är lite skoj).

Har fotat massa i helgen, lägger in bilder imorgon. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: