2008-04-24 ? 08:23:16

24/4

07.59 varför är jag uppe... redan ätit frukost och startat datorn? Jo, en trött 4-åring är svaret, som gick och la sig alldeles för sent igår.... sommarpigg. Lilja har vaknat flera gånger inatt. Hannes gick upp tidigt och gjorde french toast till Tinna, men hon ville inte gå upp men inte heller vara hemma, inte sjuk.... ville inte gå till skogen med dagis... Jag hade för avsikt att sova iallafall till 8....
Igår var en lugn fömiddag, men desto stressigare eftermiddag. Lilja skulle på undersökning, Tinna skulle till Maja på Marklanda och leka.... och ha med Binkis. När vi  kom upp där vid halv 3, hade Lina inte hunnit hem, kunde inte gärna ha med Binkis i bilen i värmen, så hon fick vara hos mamma.. som inte var hemma... inte Lonis heller, men med ett grisöra som sällskap så...
Övertala Tinna att följa med till sjukhuset (supertråkigt numera), ja det fick bli mot en glass. Helt okej med tanke på 16 grader i skuggan.  Upp till sjukhuset, in på avdelningen, möter vår läkare i dörren.... kommer alldeles strax... Okej vi väntar ingen fara....  Halvtimme gick... då såg jag vår doktor igen... som måste springa på ett snitt (vi var ju då på neonatalen på återbesök). Så hade vi plötsligt varit där en timme. Då kom iallafall en sköterska och började köra EKG, vikt, längd osv. Hon har dippat i längd efter förra veckan, men oj vad hon vuxit, över normal! 65,5 cm igår! Gått ner 10% i vikt. Men undersökningen gick bra, inget sämre.
Sedan väntade jag ju besök vid 17, innan dess lämna Tinna hos Maja, hämta hästpapper hos mamma (bad om några småsaker till hemsidan, fick en stor tung hög med allt möjligt som ska in på hemsidan).
Väl hemma, väntade Hannes som skulle köra till Falkenberg, väntade på volvon, Daniela, Anneli och Daniel. Jätteskoj att ses igen, Anneli vad önskar du dig i studentpresent?
Moah, Daniela hade ett av mina efterlysta tungfrihets-bett!
Sedan. hämta Tinna, köra renulten för första gången, hm stod på bromsen och fattade inte varför bilen inte startade... volvon är automat.... men till slut rullade vi.
Hämta Tinna.. prata lite med Lina och Jocke, en sväng ner till mamma o Rolf.... hemma vid 21... fixa kvällsmat till mig... Tinna ville mysa i soffan.. Lilja ville inte sova... plötsligt var Hannes hemma...

Men idag ska jag ta det lugnt.. förhoppningsvis få in mammas kusar på hemsidan, är det någon bloggläsare som har fungerande WF och kan kolla blup på: Karolina Sól från Marklanda, Sara från Margarethof, Lind frá Saudarkróki, Ragna från Marklanda, Leikur och Otur från Marklanda. ;-)

Helene eller Anneli, ni har ingen bild på datorn på en corgi att maila mig, till hemsidan?
Kommentarer
Heléne

Ska be Benny, han har säkert på fina Korven och Gloria. Jag kan nog också fixa något. /Heléne

2008-04-24 @ 08:55:41
Ninni

Ja, Korven!!!! Åh!

2008-04-24 @ 09:32:51
Anneli

Självklart jag har massor corgi- bilder! Eeeeh... Studentpresent.. Häst? ;-) Haha nej då, ärligt talat har jag faktiskt ingen aning!

(ps. mitt WF fungerar heller inte).

2008-04-24 @ 10:35:16
URL: http://brellir.blogg.se
Jenny A

Prova att logga in i igen nu, idag fick jag äntligen min WF att funka igen. Är du med i Geysir så är du nog inrapporterad till SIF nu, Anna-Lena har varit sjuk och inte hunnit fixa med det innan.
Blup: Karolina 106, Ragna 113, Leikur 102, Otur 104, Lind 111 och Sara 107

2008-04-24 @ 10:50:47
Ninni

Häst, Anneli, bra present ju!Synd att du inte gillade Otur ;-)

2008-04-24 @ 11:52:34
Anneli

Ninni, jag tycker om Otur med priset är inte riktigt vad jag har råd med... ;-)

2008-04-24 @ 12:10:22
URL: http://brellir.blogg.se
Ninni

En häst med Englas gener... alltså blotta magen ;-)

2008-04-24 @ 12:43:09
Anneli

Haha, det vore nice... ;-)

2008-04-24 @ 13:11:56
URL: http://brellir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: