2008-04-28 ? 21:45:07

Härligt talat....

Rubriken idag, ett Eniro-uttryck... jobbar ju inte... varför tänker jag på jobbet.

Nä, allvarligt talat, alla diskussioner huruvida islandshästar ska ha tillgång till vindskydd, stå på stall osv... Mina hästar kan välja, åkermark, naturbeten, natuligt skydd av enar och skog. De får vatten på två olika ställen osv. De får aldrig foder inne, där finns endast saltstenen. Men man ser att de står där, gödsel osv. I eftermiddags släppte jag hästarna på gårdsplanen (för att beta), varit ute och borstat dom osv. Såg vid 17 att någon av hästarna fått upp stalldörren, men men, so what, där inne finns lite hörester i ett hörn, kan ju någon matglad tugga på. Gick ut vid 21, såg inte en kuse på stallplanen, förutsatte att de betade i hagen... tänkte bara stänga när jag hör något från stallet. Jag ser en yrvaken Sleipnir i mittenboxen, går fram för att prata med "busungen".... där ligger Nafna i samma box och vilar sig... i nästa box ligger Lind och Linda sida vid sida (första boxen står öppen och tom). Jo men, där ligger mina islandsimporter och snusar i boxen. Blev nästan lite rörd av mina älskade hästar, de vill ju vara inne och jag har dem på lösdrift för jämnan!

Idag har Tinna varit ledig från dagis, hon har planterat penséer vid stallet... kan själv... resultatet, nja sådär, lite snett och blött skulle jag nog kalla det...

Nu kallar Lilja...
Kommentarer
Elin

Linda var en riktig inne-häst när jag hade henne också! Och när det stormade och regnade i vintras stod alla tre inne i lösdriften, snustorra! De är nog smartare än många tror ;o)

2008-04-29 @ 19:39:11
URL: http://ishastar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: