2008-04-06 ? 21:36:24

Jag är beroende...

Beroende av INGEFÄRA, supergod krydda... man kan ha den i allt.. på allt ;-).. okej inte riktigt, men min senaste last är grönt te med ingefära... alltså extra ingefära....

Var ute en härlig lång timme.. eller 1,5 med hundarna... Hade med mig koppel... fast de hängde bra runt halsen, behövde inte koppla dem. Tror Binkis hämtat sig efter löpet, börja träna i veckan. Sedan var jag ute hos hästarna... öppnade till en ny hage, Karolina är satt (fölning) först på torsdag, men hon kan ju få bekanta sig med nya hagen.

Skogsrundan jag gick.. har jag inte gått sedan innan jag blev gravid... det har blåst ner massvis av träd, perfekt terrängbana. Nu har jag ju ingen ridhästbrist när mamma o Rolf är i Åre. Men Leikur behöver nya skor, så jag ska låna Stjarni och hoppa lite, skoj! Fanns stockar som var över metern, fast det är väl lite väl tufft, fasta hinder och allt.

Pratade med mamma innan.... hon hade köpt skidor till henne och med! Puh, nu måste vi nog åka till Hestra fler gånger. Deras barnbacke klarar vi med nöd..... Att hon inte köpte varsin pulka istället... eller snowracer. Hannes och Rolf åker gärna skidor. Jag har för mycket höjdskräck för branta höga backar... chicken, jag vet.

Skönt att vårstäda, sovrummet är återigen (efter stora högar med kläder som skulle sorteras) ljust, vitt och fint. Tinnas golv, kan man se igen... Vad hon har mycket leksaker. Vi har sorterat ut massor, flera säckar och ställt undan. Nu har hon bara så mycket saker som får plats i hennes lådor, i skåpen. Så överväger hon att börja sova i sitt rum, om hon får ha Sunna hos sig...

Binkis tog en mus idag.

Näää, nu ska jag göra något seriöst.
Kommentarer
Lina

Ingefära! Mums! Kika in i min blogg så har jag skrivit ett inlägg speciellt till dig!

2008-04-06 @ 22:08:48
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: