2008-04-13 ? 16:17:42

O-pigga

Vi som planerat allt från fredagsmys till trädgårdsarbete. Åkte en sväng och handlade i fredags kväll, hann inte mer än hem förrän Hannes ropar från övervåningen "Lilja har feber, har vi alvedon"...  Njaääää, den är visst slut (Tinna har ju haft två omgångar med magsjuka och feber på mindre än en vecka). Så jag började ringa runt till grannskapet efter bebisalvedon (massa bebisar runt Marklanda), Emelie hade ingen, Lina hade... Hannes åkte till Lina, kom hem med bebis-ipren... Är det så bra, nja.. Började ringa sjukvårdsupplysningen, hjärtbarn, aha, ring barnakuten. Ringde barnakuten, vilken skillnad när man har ett hjärtbarn, helt annan service och "NEJ HJÄRTBARN FÅR ALDRIG TA IPREN", oj nej, tur vi ringde. Så de gick igenom massa saker och kom fram till att Hannes skulle komma in och hämta alvedon och Lilja skulle in på undersökning kl 13, alltså i lördags. Natten gick ok, Lilja var trött, febrig och hängig, ja, Tinna med för den delen. Hon vaknade inte till nattmålet utan jag fick väcka henne. Sedan var det ganska lugnt på lördag förmiddagen, tyckte Lilja kunde få ett bad innan vi skulle in till sjukhuset, pups, hon blev blå om fötter, händer och bleknade av om läpparna... Gissa om min puls gick upp. Så vi åkte direkt in till barnakuten, Tinna var supertjurig, trött och ledsen (ja sjuk)... När vi kom in kopplade de henne till diverse maskiner, tog prover och undersökte henne mycket noga. Alla prover visade okej och troligen ett virus. Skönt. Läkaren trodde att febern orsakat blåheten.
Vi hann inte mer än till Bokhultet förrän jag började må illa.... sedan magsjuk resten av dygnet., inte lite heller. Med tanke på att jg kräktes de tre första månaderna 5-6 ggr om dagen, när jag var gravid med Lilja så borde jag vara tränad, men INTE!
Men Hannes va pigg och jag hörde hur glada tjejerna ändå var, lyckades amma med lite support från Hannes.. men framåt kvällen inte en droppe mjölk och Lilja superhungrig... Då fick hon bli lite stor och pappa fixade mosad potatis... vilket var helt okej...
Lite skakig på benen i morse, men uppe.. gissa vem som blev sjuk... Hannes... Tinna ont i halsen, snorig och varm....
Som tur var hämtade Rolf Saga direkt när de kom hem igår, halvkröp ut i stallet i morse, släppte ut hästarna på gårdsplanen, där får de förse sig själva med hösilage från rundbalen. Imorgon bitti kommer Janne och ska verka... sedan ska Saga paras, i början av veckan...
Tinna har gått ner 2 kilo!

Ps. Lina läste din lista... tur att det blir en gårdshund i Bodalund... ;-)
Kommentarer
Lina

Hej!
Räknar på fingrarna.... Leveransklara valpar i mitten/slutet av augusti? Om, om, om... Det är så mycket som skall till innan det finns leveransklara valpar. Först skall Saga betäckas och bli dräktig...
Tidpunkten passar mig perfekt! Anna & Lorita åker tillbaka till Lettland i slutet av augusti. Jaktsäsongen tillbringar Tommy med alla petiter i skogen. I oktober ställer jag av hästarna... Jag har massor av tid till en liten valp!
Krya på er!

2008-04-13 @ 19:54:06
URL: http://www.bodalund.dinstudio.se
Jenny A

Aj aj!! Va jobbigt! Krya på er! Ska ni till Vaggeryd?

2008-04-14 @ 09:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: