2008-08-06 ? 13:13:35

Onsdag

Idag har vi fixat och grejjat med hästarna, staket mm... finns ju en del att göra när man ha djur, nässlor och gräs växen hela tiden upp i tråden.

Skrivtorka.....

Tinna babblar...
-Mamma....
-Ja...
-Vuxna har stora bröst, eller hur?
-Jo, det stämmer
- Och barn har små..
-Ja, helt riktigt
-Men pappa har ju små bröst, då är han ett barn och behöver inte städa....

snipp snapp snut... så var diskussionen slut.....

Min skrivtorka är slut....
Vi bakar bullar... Nafna går lös ute på gårdsplan, hon har fått nytt medel mot sitt eksem, vi ska testa detta, nästa steg är ett bedövningsmedel som vår vetervinär (som är GULD VÄRD) BLANDAR SJÄLV, men hon går alldeles lugnt och äter, la sig ner och vilade, det verkar fungera... jag blev så rörd av att se min älskade häst lugn, utan klåda, att jag nästan började gråta, min älskade gamla Nafna... vi är inne på vårt åttonde år tillsammans... ja, de är jag med alla mina ston nästan iof....
Lilja har fått en tand uppe, sitter så duktigt och leker med sina klossar!
PXI har kanske lärt sig att lyssna idag... hon har ju ett föremålsintresse som heter duga, trots NEJ och avledande, så smög hon iväg och hoppade upp för att undersöka eltråden... hmmm... tror inte hon gör om det...

Vet inte om Ni brukar läsa Götängens Bonus Kasper´s blogg.... så trevlig!
http://skogsstjrna.blogspot.com

Kommentarer
Anneli

Kallar du detta för update????

2008-08-08 @ 18:13:57
URL: http://brellir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: