2008-12-28 ? 15:31:18

28/12, söndag

19.53
Jultrötta så drog vi till Leo´s ikväll, bra ställe... ungarna älskar det, rent och fräscht... okej de vuxna leker också ganska duktigt... så sista 30 min la jag mig i massagestolen (som btw är toppen) under en palm och bara njöt..

Nja.. Lina... jag bjuder väl på den...
När jag döpte Cärla... så tyckte jag det var ett så vackert namn... Rosa och jag var helt överens...om namnet.. min största fundering var mest om namnet skulle missförstås och uttalas "Kärla"... nä sa Rosa... lugnt.... Cärla var namnet,,,
Så började pratet om toarulle, hushållsrulle, torky mm... haha tyckte ju jag... tänker storlek... Så igår när jag tog fram en ny toarulle så gick ljuset upp..... SERLA TOAPAPPER!
Cärla som valp... Serla toapapper
Cärla som unghund.... Serla hushållsrulle
och till slut blir hon en Torky!
HEJA!!!!!!!!!!!

15.08
Vi hade en toppen dag igår, var ute flera timmar i stallet, hela familjen, Lilja sov i vagnen. Vi tog in hästarna, borstade dem, Hannes verkade Dísa och Nafna.. så red jag Freyja och hade med mig båda hundarna.. Tosse ska tvunget springa framför Freyja... medans Sunna fint springer jämte..
Så kom  mamma och hennes kollega Nina förbi på Sara och Leikur... såklart tog jag chansen att rida Leikur en sväng, jisses vilken häst han är, jag tror allt han är den bäste jag suttit på... kanske ska jag tänka efter....men grym är han!!
Så var vi på Hårdala igår kväll, Sven fyllde 60 på juldagen, så vi firade honom en andra gång... Massa god mat...
Idag vaknade man till 6 minus och strålande sol, underbart... gick en sväng med hundarna... Tosse helt galen och inte tränat på alldeles för länge! Hon härjade, busade, hoppade och bet...

Så gick det upp ett ljus för mig idag.... Lina, vågar jag blogga det???
Kommentarer
Lina & Cärla

Hihi! Du brukar väl inte ha svårt att bjuda på dig själv!

2008-12-28 @ 17:42:38
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Anonym

Nej men ååååhhhh, det om Serla toapapper hade jag ju tänkt berätta för Olsen nästa gång jag skulle vara roligare! Nu är ju det skämtet gammalt! ;-)

2008-12-28 @ 20:44:03
Niklas

Nej men ååååhhhh, det om Serla toapapper hade jag ju tänkt berätta för Olsen nästa gång jag skulle vara roligare! Nu är ju det skämtet gammalt! ;-)

2008-12-28 @ 20:44:33
challe

Vi döper nog vår valp själva...

2008-12-28 @ 21:20:02
URL: http://azahara.blogg.se/
Niklas

Challe> Lite namn ideer kan man väl få komma med!

Namntips:

Lilla Edet

Willys extra lång

Skona

X-tra

Lambi

Leni

Sist men inte minst

Munksjö dubbel toa! ;-)



2008-12-28 @ 22:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: