2008-12-06 ? 19:42:09

Lördag kväll, 6 december

Det var mörkt ute när jag vaknade i morse, Tosse tittade lite yrvaket på mig "gå upp nu".. Sängen kändes väääldigt skön. Men vi tog oss upp och var framme i Alvesta till  08.30, bilarna fylldes med hundar och utrustning och vi kom iväg i tid till Värnamo, Eva och Jabba var uppskattat ressällskap för mig och Tosse.
Vi började dagen med att spåra, gick fint och det var nog väl enkelt spår för Tosse, två vinklar och alldeles för mkt föda i början.
Så körde vi lydnad, lite distraherad var hon allt, min lilla dam! Men helt okej, vi fick ju en ny boll av Janne & Ewa, snöret var kortare än vår gamla, så egentligen borde Tosse köpa en flaska whiskey till sin matte i julklapp ;-)
Första passet vi körde i c-arbetet var lite mjäkigt, andra var mycket mycket bättre. Jag tror Thomas fick någon liten tand men någon bloddroppe syntes inte, så det blev ingen anledning att besöka systembolaget ;-)

Lilja och Tinna bara busar, Lilja ritar teckningar för fullt och värsta mecket med att sätta på korken igen.

Bloggar två bilder jag fick av Ewa!


Kommentarer
Lina

Åh, ni har varit på "min" brukshundsklubb! Där höll Scottis och jag till under flera år! Vårt ständiga mål i lydnaden var att vinnar över alls schäfrar. Hmmm, vi lyckades faktiskt ganska ofta!

2008-12-06 @ 20:24:00
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Angelika & Biggi

Önskar en fin andra advent !!!!!!!! Schönen Abend wünschen Mutsch och Connie´s älsklingsmoster Biggi.

2008-12-07 @ 17:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: