2008-12-16 ? 15:47:01

Tisdag... typ några dagar innan julafton

15.38
Psykbryt i morse... för det första vaknade Lilja och jag 09.38, hur kasst är inte det, hela dagen rubbad, tokig Tosse (fördel med morgontrött Sunna), huset såg ut som ett bombnedslag efter Hannes julklappinpackning, stora paket till Island och Lonon... skickade mitt psykbryt mail till Hannes fick tillbaka "förlåt, helt mitt fel, lovar skärpa mig".. honom kunde jag ju inte vara arg på... Däremot Freyja, den drumlan förser sig själv med käk (hösilage), igår hade jag stängt ute dem ur ena hagen (där hon räcker över till balen, de andra skulle inte gå nära tråden), vad gör hästskrället, jo hon går igenom avspärrningen (vanlig eltråd visserligen) så där står hon och käkar på morgonen och de andra gnäggar efter mig.
Så var det utvecklingssamtal på dagis, illafall uppiggande... Tinna är ju bara så perfekt, smart, duktig, massor av empati, tänker först, pratar sen (den genen är inte från mig), problemlösare... förebild helt enkelt.
De hade gjort någon grej men bananbitar... där fröken la fram bananbitar på rad och Tinna skulle ta den sista.... vad gör Tinna, jo hon tar sista bananbitarna från båda ändarna... Varför, jo beroende på vilken ände man börjar i, så tog hon de sista... smart, själv hade jag nog tagit sista och sett vänster som början. tagit den längst till höger...
Så har vi handlat... och nu ska vi fika...

och Niklas, det var suddigt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: