2008-02-22 ? 19:35:32

Det blåser

Satt och funderade på vilken mörk, regnig, blåsig och trist dag det varit, Lilja har varit trött och irriterad, Tinna och jag också.... Men med tanke på vädret så är det inte så konstigt att man blir trött.  Lilja har sovit dåligt flera nätter, vaknat varannan timme. Sedan när man ska upp nästa morgon vaknar ju inte direkt av att amma och sedan fortsätta med tråkiga saker som dammsugning osv. Hannes tycker att man inte ska städa så ofta, men jag tycker golven  blir smutsiga av grus så fort och vill helst dammsuga varje förmiddag. Jag skulle vakna bäst av att rasta hundarna eller fodra hästarna direkt på morgonen. Men det skulle innebära att jag skulle få gå upp halv sju, innan Hannes åker till jobbet... njä så hurtig är jag inte.

Mamma har krimjour hela helgen så vi behöver inte "slåss" om hästarna. Imorgon kommer mina vänner och hälsar på, vi ska bada på Marklanda, kanske gå en sväng och fika. Malin, Elin, Linda och jag... vi har känt varandra länge, gick i skolan ihop. Elin ska ha barn mars. Linda har flyttat till Stockholm så vi passar på att ses när hon är hemma. Kanske kommer Helena också....

Efter badet är planen att Rolf och jag ska rida, hoppas på ok väder, annars stoppar inte lite vind oss, mer gas i hästarna-mer hästkrafter ;-)

Sedan på söndag ska vi försöka rida på morgonen, underbart!!!!

Pratade med Jökull innan, Jór kommer ca 20 juni. Han berättade att Jór-avkommor är jätteheta just nu, särskilt sedan Jór fått elitpremie för avkommor. Har inte kollat marknaden för Sleipnir är inte till salu. Men bra betalt för man för dom. Han ska sälja sin hingst efter Sunna och Hrynjandi (tror jag det är), 7,93 fyrgångare. Jättemysig och snäll.


Undrar om strömmen går snart!

Förresten, har Ni sett att vita huset (där mamma o Rolf bor) på Marklanda är reklamhuset på tv4 för Markis och Persienn????

Binkis är den nya Ulme, hon är Liljas skugga! Hmmm ja, och hund som hon är hoppas hon att Lilja ska kräkas (nice jag vet)... Om inte annat sitter eller ligger hon jämte henne och tar alla tillfällen hon får att pussa och slicka på hennes kinder och händer. Om hämtar matte så fort människovalpen gnyr!

Kommentarer
Lina

Här har strömmen både varit borta och hunnit komma igen. Får se om vi får behålla den? Det vet man inte! Rätt som det är blir allt svart. Tur att det finns värmeljus!

2008-02-22 @ 21:56:08
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: