2008-02-17 ? 19:50:26

Fix och trix

Helgen började med en lång runda på K-rauta, vi beställde tapeter, köpte tapeter mm. Vi hade lite svårt att enas, så vi enades om att jag skulle få bestämma köket och Hannes vardagsrummet uppe.  Jag valde en latte-tapet (fast jag vet att det är ute) och Hannes en läcker svart-vit, med rutmönster till övervåningen.

Sedan vid lunch idag kollade jag ut, fint väder och tänkte högt, "men då smiter jag ut och spårar"... eller inte... kanske när jag hjälpt till med tapetseringen.. hmmm.... ingen hundträning denna helg. Bättre att göra det i veckorna.

Igår gillade jag melodifestivalen!!!! Osis Carola!!! Jag gillar "tvillingarna", vilka sångkonstnärer! Vi hade riktigt melodifestival-mys. Hannes hade gjort älgbiff på nyslaktad älg. Här på Marklanda äter vi mest roadkilled!! Denna gången blev älgen inte påkörd vid vår postlåda, utan uppe vid Marklanda.... Hannes behöver ju inte jaga, vägverket nonchalans mot att Kronobergs län, som har minst viltstängsel i hela landet och mest viltolyckor, ser ju till att vår frysbox är full ändå.

Hör på nyheterna om hundslagsmålen i Afganistan, populär sport tydligen! Idioter..... de har (vet inte vilka) organiserade hundslagsmål i Alvesta där  en Dalton-son ska vara med, fy F*N!



Tack för alla skoj mail jag får!!!
Kommentarer
Anneli

Jag tror att tapeterna kommer bli super snygga!
Ser gärna att du lägger upp några bilder på resultat.. ;)

2008-02-18 @ 14:44:30
URL: http://brellir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: