2008-02-23 ? 22:15:15

Lyxdag

Lyxdag

Vid nio blev vi väckta av att Rolf ringde, han trodde väl att småbarnsföräldrar var uppe tidigt. Men vi steg upp, åt frukost och drack morgonkaffe till elva, så skönt. Sedan åkte jag och Lilja till Marklanda vid ett, Hannes och Tinna åkte till stan för att hämta tapeterna vi beställde för.

Vid halv två kom Malin och Linda, först fikade vi, sedan lagom tills vi skulle hoppa i poolen, kom Hannes med Tinna ombytt till baddräckt och hämtade Lilja. Vi låg nog i det varma vattnet i nästan två timmar... Linda som jobbar på Skånemejerier hade med sig massor av härliga smooties i olika smaker.


Sedan vid fyra kom Rolf hem från jobbet, Malin och Linda åkte till Malins lägenhet i Alvesta för att flyttpacka. Hannes och tjejerna åkte hem. Dags för ridning, jag på dockhästen Geysir och Rolf på Stjärni (Stjarni). Oj, vad vi re, ökad tölt, galopprace, jag och Geysir vann, Rolf och Stjarni var jämsides några gånger, men Geysir och jag har lite mer vinnarskalle än Rolf och Stjärni. Det är roligare att rida med Rolf än mamma, han gasar mer! Hästarna var urflotta och njöt lika mycket som vi.


Sedan blev det pizza, melodifestivalen och nu en bra film på fyran. Göttans! Imorgon ska Rolf och jag rida vid 10 J

Plus... vi har haft ström!!!! Men massa nedblåsta träd!!
Kommentarer
Charlotte Andersson

Hej!
Ställer gärna upp som ridsällskap nån dag...

2008-02-23 @ 22:27:44
Lina

Hej Ninni! Du undrade vad jag jobbar med? Jobbar med Planering och Kvalitet på en mindre metallindustri i Gnosjö.

2008-02-24 @ 09:52:37
URL: http://linahallberg.blogg.se
Lina

Hej igen!
Min granntjej (20år)är på Island och arbetar hemma hos en av lärarna på Hólar. Vill du läsa en fängslande blogg skall du kika på hennes blogg och backa tillbaka till 7 januari då hon kom til gården.
Hon föddes samma år som jag själv åkte till Island första gången, 1987. Det är underbart att få återuppleva mycket genom henne. Även om min huvudsysselsättning inte var hästar fick jag många upplevelser på hästryggen. Och så fick jag ju Saga...

2008-02-24 @ 10:13:08
URL: http://annajonasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: