2008-02-06 ? 22:16:05

Varför vill inte barn sova??

Två kvällar i rad har Lilja gnällt och inte velat somna, till skillnad på Tinna som hade jättelätt att somna och var inte lättväckt, så har Lilja svårt att somna och vaknar för minsta lilla....
Å andra sidan fick Tinna tillägg. Lilja ammar jag bara och då är det inte alltid hungern som styr utan tillgången på mat.

Känner att jag börjar bli nervös inför fredag, Hannes föräldrar kommer i morgon. Det var sjukt tufft att begrava pappa, morfar stod mig lika nära. Idag känns det som jag sprungit motströms, varit på Söders blommor och beställt arrangemang, kändes dumt att beställa blommor till Liljas dop på lördag, så jag gick till ett annat ställe, skulle ha liljor, rosa eller gula, såklart, men jag kom för sent, de kommer ju knoppade och jag hade velat ha dem utslagna så det fick bli vita. Sedan handlade jag, Tinna skulle sitta i vagnen, Lilja ville inte sitta i vagnen och hela Maxi knökat med långsamma pensionärer som stod i vägen, över en timme för några småsaker.

Vi hade bestämt vad Lilja ska heta mer, men nu ikväll började vi fundera på ett annat namn, hmmm...

Jag tror jag har allt klart nu, lite att handla på fredag kväll till buffén på lördag-dopet. Så imorgon tror jag att jag ska lägga ett spår till Binkis och försöka ta det lugnt. Till min "personliga väckning", imorgon vill jag nog dra mig lite!!!!
Saga är på g att börja löpa!!!!

Barns kommentarer är sköna, Tinna börjar bli stor och bestämd, det senaste är att hon inte ska ha overall! För hon har plast i benen! Sedan säger hon att jag inte ska sitta i soffan med datorn i knät för det är inte bra för ryggen!!! Igår så sa hon att hon inte behövde äta upp-för det säger gammelmorfar!!!

Just det.. det här med att äta... Binkis matvägrar... har försökt ge henne färs, pastej, hundmat på burk... ägg.... i morse stekte jag färsen med lite viltfond (och nu skrattar alla retsamma schäfervänner) och smör, serverade på tallrik och det gillade hon!!!

En annan som har födförstånd är Sleipnir, avvande honom och lät honom gå med Nafna och Lind! Gissa vad jag ser, Sleipnir diar en mycket lycklig Lind!!!

Hannes kom just in och sa att nu är det schäferdags.... danskarna hade mesat sig när de var ute och gick i mörket och sprungit hem!!!!

***
Svarar på alla mail i helgen ....
Kommentarer
Lina

Hej Ninni!

Spännande att Saga börjar löpa! Jag vågar inte riktigt hoppas på valp än...vet att det är så mycket som skall stämma innan det finns leveransklara och veterinärbesiktigade valpar att sälja!

Så jobbigt att både planera begravning (sorg & saknad) och dop (glädje & framtid). Men så är livet... glädje blandat med sorg.

2008-02-07 @ 14:04:13
URL: http://linahallberg.blogg.se
Anonym

Hej!
Vad kul att Saga börjar löpa, då kan det ju kanske bli valpar framåt vårkanten! Hoppas att allt går bra för er på fredag..

2008-02-07 @ 18:26:40
Heléne Wicander

Tänker på er lite extra idag, vet hur det är. Kram Heléne

2008-02-08 @ 07:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: