2008-01-13 ? 23:23:34

Binkis "dödade" kossan

Vi hade en mjukis arlako... Binkis har låtit Tinnas mjukisdjur vara ifred, men idag fick hon fnatt och massakerade stackars kossan ;-)
Har TRÄNAT mina hundar idag, det är sant! Och det var ju ett tag sedan! Jag måste höra med Millis om hon tränat Binkis, för iallafall så lärde hon sig gå fot på 5  minuter, som en pärla och sättandet också! Hann tom börja träna "sitt stanna kvar"... lite finslip behövs, hon tenderar att bli lite övertänd (hmmm schäferfolket... syftar särskilt på några särskilda av er läsare... och ni vet själva vilka ni är ;-) en sån hund som Binkis skulle Ni ha!
Iallafall så behöver Ni inte hålla på med detta eviga tränande ;-) eller vad är det Ni gör i skogen.. börjar misstänka att det är fika...
Dammade även lite på Sunna.. hon är ju annars mest som en porslinsprinsessa.... några kommandon då och då har inte skadat någon. Sedan hade vi en bestämd diskussion huruvida man ska bemöta sina barn-Binkis! Man kan säga att Sunna hade gärna löpt hela linan! Skrälle!

Hannes har fått upp en hel vägg idag! Jag börjar lära mig hur man håller honom igång..... han är lite som en hund, godis, beröm och kommandon (tuuuur att han inte läser min blogg hehe).. ungefär såhär lät det i morse
-Hannes, vi kanske skulle sätta upp en vägg vid trappan...
en timme senare...
-Idag ska jag sätta upp en vägg... hur vill DU ha den
(hur vill jag ha den.. jag kan inte skruva i en skruv)
-Bestäm du, du är ju SÅ DUKTIG på att snickra
-Nej, du får bestämma (här måste kommandot komma)
-Hel vägg, fondvägg, utan isolering!
Sedan gäller det att bre på rejält med beröm och tala om att det är tur att han är såååå händig för det hade jag aldrig fixat! PLUS att jag la till att det är väldigt sexigt med män som snickrar!

Nu är klockan 23.22 och hela familjen snarkar.... har jag tur får jag sova länge imorgon!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: