2008-07-28 ? 11:39:56

Måndag

Igår efter kvällsmaten, gjorde jag något underbart!
Jag och Tosse åkte själva, ner till Sjumanslid, parkerade i skogen, gick 1 km ner till Öja Nygårds egna privata lilla vik.... vi hoppad i, simmade, Tosse hoppade, dök, solade på stora stenen, underbart!
Skulle lagt in bilder nu på valparna, men tel ringde... o nu är Lilja ledsen, men http://linahallberg.blogg.se/ kan Ni se bilder!

Idag fyller mamma 51 år!

11.57
Hmmm, Lilja har lärt sig ett nytt ord... "jädrar" OCH DET ÄR INTE FRÅN MIG! Trodde hon skulle säga mamma först...  Nu sitter hon iallafall själv.
PXI grävde upp mina örter igår, kom bärandes med en DÖD ÄCKLIG RÅTTA! Hmmm.... BUSUNGE!!!

12.48
Efter ultraljudet igår flyttade jag Linda & Thule till hagen där Lind, Tórdís, Sara & Torfi går, hela natten har Thule och Tindra gnäggat efter varandra, vet inte hur jag ska göra med hagar, Tindra och Thule ÄLSKAR varandra, de är tillsammans hela tiden, men vill inte sätta Nafna i hage där hon inte har stor och bra lösdrift, måste fundera lite, kanske kan jag sätta Jór och Gjöf i hagen framför huset, fast där finns ingen skugga, hmm, tja eller eftersom fina härliga Thule ska säljas så är det väl lika bra att sära på dem i tid.
Jag tror Torfi är det flottaste fölet som fötts på Marklanda, jag tror han slår Otur. EN liten del av mig vill behålla honom, hög blup har han ju dessutom såjag kan visa honom som unghäst... hmmm...
Nej, hittar jag en bra köpare så säljer jag Torfi, och Thule....

14.10
Se PXI "planterar" blommor och med sin råtta! http://arcdow116.blogspot.com

Valparnas regnr!

S49039/2008Götängens Cung Midsommar    dansk/svensk gårdshund
S49040/2008Götängens Cindra Midsommarlycka    dansk/svensk gårdshund
S49041/2008Götängens Camomill Midsommar    dansk/svensk gårdshund
S49042/2008Götängens Cärla Midsommarflicka    dansk/svensk gårdshund


Vänner!

Lorita & Cärla

Tinna & Cärla

Söta Camomill har hittat ett gömställe

Även en Cung behöver sova!

Stenarna är svala i värmen tycker Cindra


Fixa, Saga, Cindra & Cärla

Saga leker med Camomill & Cärla

Nej, nu ska jag och bollen krypa till kojs och vila lite, säger Cärla.

Tack Lina för bilderna!

Snyggen Bond, kennelns egna agent, bilden är lånad från: http://hippigardshund.blogspot.com

Götängens Bond-James Bond
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: