2008-07-07 ? 08:15:58

Måndag

Igår åkte vi och parade Sunna med Agust, det fick bra!
Efter parningen åkte vi mot Halmstad och bestämde oss för att åka ut till Tylösand, heeeelt underbart! Hundarna fick komma ut och njöt.
Så var det ju kvällsmatsmatsdags, vi åkte till äventyrslandet och åt på westernrestaurangen! Vilken  mat, vilken show.
Mätta och lyckliga lämnade vi solen och körde hemmåt, strax innan Alvesta var det som att köra in i en svart regntunnel.

Liten uppdatering,
Kan väl gå ut och knäppa lite kort på gammgubben och hans flickor om Ni vill... ja eller från köksfönstret ;-)

Att resa med barn kan vara lurigt. Lilja var inte frukostsugen innan vi åkte, inte heller lunchsugen... Bara snäll och glad. Första stopper, strax utanför Alvesta TINNA KISSA. Andra stoppet TINNA HUNGRIG, Donkis i Ljungby.... Tänkte när vi väl var framme i Heberg att nu lär  Lilja som varit vaken och knappt ätit på hela dagen, bli ledsen lagom till parningen, men inte, bara glad. Sedan när parningen väl var klar kröp det i  benen på Tinna, vi hade ju sett självplock jordgubbar på vägen, nu hann vi inte i tid, men Tylösand gick inte av för hackor. Hannes och jag skulle så gärna vilja rida där på Freyja. Det är underbart! Vi var hemma sent, framåt 23.
PXI skötte sig utmärkt på resan. Agust är en så trevlig hund!

Idag eller imorgon kommer Patrik och co, ska stanna några dagar, kanon!

Jag har anmält mig till DM i bruksridning 20 juli! Tokigt va! Tyvärr står det lite och faller på om jag får med mig ngn medhjälpare som man måste ha....

15.09
La Lilja, la Tinna..... somnade själv (Tinna vaknade 6 imorse med Hannes), trodde klockan var ca 14 när jag vaknade, antingen har jag sovit till typ 14.59 eller så är jag en sådan allvarlig surf-oholic att en timme bara försvann! Läste om bilolyckan i Vislanda, fy bubblan.
Pratade om dessa bilolyckor mm med en vän i morse, fy sjutton vad det är obehagligt, nästa gång kan det vara jag eller en av mina vänner!

18.54
Ah vilket åskväder, sprang ut för att dra ur kontakten till elaggrigatet, såg ut som om jag duschat med kläderna på, vår jordfelsbrytare slog ut!
Tänker på Lina, http://linahallberg.blogg.se/
Fick så fina bilder på Sunna och Agust av Vanja,

Fjellalunda´s Agust, en otroligt go och social hane


Sunna viker svansen,


Sunnas vackra huvud
Kommentarer
jenni

tillykke med parringen, det er meget spændende med samme han til mor og datter



mange hilsener jenni

2008-07-07 @ 08:29:13
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Charlotte

Lycka till med parningen, blir säkert jättefina valpar!!!

2008-07-07 @ 20:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: