2008-07-27 ? 10:07:48

Söndag

Jag trodde Lilja skulle vara prickigare när vi vaknade i morse! Hon har prickar på  magen, halsen, någon i ansiktet, vi år se vad det blir, men egentligen bara ett par tre stycken riktigta vätskefyllda koppor.
Vår kväll igår blev ingen myskväll som planerat, utan Hannes fixade alla djuren på Marklanda, åkte till Danielas stall och kollade till hästarna där och när han väl var hemma var vi alla ganska trötta.
I fredags var jag förresten i Åboda, Terna Jór-dotter var snygg! Gillade Åses Vaengur-föl med. Elsa fyllde 1 år. Vet inte vad det är med Lilja, att hon avskyr kalas vet vi, bara skriker, men alltid när vi kört från Åboda eller Hälla, storgråter hon i bilen.
Coolt, Elsa kan säga Ninni, blir man hedrad, eller?

I fredags mockade Hannes lösdriften, blir mycket skit, de står där inne nästan hela tiden, går ut och betar, sedan in igen.

Ja, du Rosa, nu tror jag att det ska lugna sig..... Idag kommer två familjer och ska kika på valparna plus veterinären och ultraljudar. Hör av dig när du kommer hem.
Imorgon fyller mamma år!
Tisdag har jag BARA BVC inplanerat, men det får jag nog ställa in.

Hannes har köpt golfset, jag blev lite trött, jätteroligt att han vill spela golf, men nu börjar jaktsäsongen, i mina ögon lite utkastade pengar, men men....

Nej, Lilja sover, ska passa på att smita ut och ta in hästarna som ska ultraljudas, tvätta lite, finns gott om tvätt.

Lina, Cäja kanske också gillar flugor ;-)

Läste om cortisontabletter till eksemhästar, ngn som testat???

17.02
Brá var inte dräktig, en gulkropp satt fast, men nu ska det vara löst och hon borde komma i ny brunst i dagarna.
Isold, Linda & Lind dräktiga.
Väntar på valpbilder... mina vänner fotade så mycket så jag tror inte jag behöver ta fram min kamera idag.
Hannes & Tinna är och badar för andra gången, jag ska nog fika lite, småhungrig.
Värmen ska visst stanna???
Kommentarer
Lina

Bilder kommer senare ikväll! Kunde inte sätta batterierna på laddning förrän nu...har varit strömlösa sen klockan ett idag.

Tack för en underbar stund med valparna!

2008-07-27 @ 17:14:02
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Lina

Har fått in lite bilder på men blogg. Skickar över till dej senare ikväll!

2008-07-27 @ 18:07:31
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Charlotte

Jättesöta valpar!!! Helt underbara.

2008-07-27 @ 20:19:34
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: