2008-06-18 ? 09:41:49

18 juni

Saga väldiga valpningsprojekt i måndagskväll verkar ha lugnat sig, men vi vet inte hur snabbt det kör igång igen.
Försökte lägga upp film på Tosses uppletande, men det verkar inte lyckas. Höll på att bli uppäten igårkväll av knott när vi var ute och tränade, så vi gick in i Gustavs maskinhall och körde lydnad.
Som Ni säkert listar ut så har vi fullt upp, dessutom kommer Jór i dagarna OCH STON TILL HONOM!

Gustav sitter hos Saga.... ja surfar gissar jag! Jag åker upp lite senare...
Frågade honom igår "det var länge sedan du var med på en valpning va", men ´Gustav hörde fel och tyckte jag sa "matlagning", nähä det var jag med som så sent som förra veckan....
Inga plus poäng där inte!

15.21
Saga är en "dramaqueen", hon kommer nog hålla alla bloggläsare (som ÖÖÖÖÖKAT)  på helspänn tror jag! Spännande!

22.54
I eftermiddags fick vi besök av Rosa och co, tjejerna var inte så lekiga och inte Rosa och jag heller....  Så blev Tinna riven av kissen och somnade mitt i gråten.
Hannes och jag var lite trötta, eftersom Tinna sov, blev det macka till kvällsmat... Så gick jag ut och grästrimmade en stund, vallade en ruta i lite tuffare terräng, la ut fem föremål. Så tog vi dagens tredje skogspromenad, så hem och körde uppletande. För en gångs skull blev hon lite trött, Tosse. Så ringde Rolf, åkte upp till Marklanda, vi blötte Freyja i groblads-te och gnodde med blad. Hon har inte ett enda nytt sår! Tack Lina.
Hade Tosse med mig! Mamma tycker hon är så fin, körde ett lydnadspass.... Vi har börjat jobba och slipa lite, särskilt på inkallningen, för långsam och tvekar.... vi jobbar på det, kollade min "tränings-" vad ska vi kalla det.... ehhh.... bollplank, är det bra????

Saga mår fint, hon har gått långpromenad ikväll.

Jenni har fotat söta lilla Eira:
Kommentarer
Anne Folbert

Oj vad spännande det ska bli med valpningen! Vi hade valpning hemma för 17 dagar sedan och allt gick bra.

Hoppas nu att allt går väl för er och att alla valpar är pigga och friska!

Ha en skön dag!

/Sally och hennes matte

2008-06-18 @ 10:05:10
URL: http://www.yllas.se
Lina

Håller tummarna för Saga!

2008-06-18 @ 10:24:25
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: