2008-06-02 ? 11:56:09

2 juni

Hade ett missat samtal, ang hund.... tik, 3,5 år, certpoäng i elitklass spår, HD B, artros UA... och frågan om jag ville få henne. Allt hänger nu på Sunna, om de två kan gå ihop, vi ska iallafall testa!

Ang MH-intresserade kika gärna på den här länken http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Korning-MH/mh_beskrivning.asp?menuindex=7


Jag tror inte jag får tillbaka Binkis, mamma berättade igår att hon ordnat hundvakt åt henne när de ska iväg i augusti... men hon kan vara hemma sa jag, "nä du ska inte behöva passa henne".... tror det betydde vi ordnar hundvakt själva åt våra hundar hahaha!

Nafna fölbrunstar, Aragon och Sleipnir är alldeles till sig!

Förresten pratade med min svärmor, Helga. Hon berättade att efter jordskalvet hade Ingólfsskáli rasat ihop, två av hotellen på Ingólfshvoli förstörts (där vi bodde tidigare, på Ingólfshvoli), festsalen jättförstörd. Många barn sårskador, benbrott m.m.

16.34
Puh hett idag! Har varit ute och grästrimmat... fikat med Tinna i solen också! Pratade med Millis, Achilles ska ställa upp i två agilitytävlingar, roligt! Sara, när startar Angelique  (Vilma) apellen??? Har lovat bloggläsare att inte använda smeknamnen på hundarna :-)
Ska plantera överskottet av jordgubbar och smultron på Lonis grav. Frågade Tinna om hon ville ha en ny schäfer, ja Lonis! 
Är så förväntansfull, kanske har jag en ny schäfer snart! Vet Ni... det är en Dalton-dotterdotter!!! Kan det bli bättre (jo med lite Lonis-blod med).
Hela eftermiddagen har Tinna lekt på soldäcket, har knappt märkt av henne, hon har pysslat med katterna, Sunna, matat, bäddat lekt.

19.07
Ingen orkar laga mat, den blir renskav och ris.
Vi dödar flugor, så blev det sommar och underbart-flugor, mygg och knott.

Jag tror Hannes var mer svårövertalad än Sunna ang Tosca... men till slut lyckades jag och Tinna får fram fler fördelar än Hannes nackdelat, det som vägde tyngst.. tänk den dagen Tinna ska komma hem från skolan och vara ensam hemma några timmar, då måste hon ha en schäfer! :-)
Så nu ska vi se hur Sunshine övertalas.

Välkommen hem Charlotte förresten!

Kom på mailen...

Blondinen går in i tygaffären och säger:
Jag vill ha gardiner till min dator.
Affärsbiträdet: Man har inte gardiner på datorer.
Blondinen 'himlandes med ögonen'  
- But helloooooooooooooo, jag  har windows!!


Lina, växer groblad hela sommaren????

Bild från igår,
Kommentarer
Lina

Japp, groblad växer hela sommaren men har mest kraft som medicinalväxt innan midsommmar...

2008-06-02 @ 14:41:57
Charlotte

Går det att äta???

2008-06-02 @ 21:43:00
Anonym

2008-06-02 @ 21:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: