2008-06-12 ? 07:59:24

Torsdag

Uppe tidigt, pigg! Lilja har sovit i natt, Tosse har sovit! De två första nätterna var hon så orolig. Men i sov hon så gott, på fina mattan på övervåningen!
Nu är båda damerna leriga!
Låg och tänkte innan jag somnade, kommer jag nånsin kunna åka på semester utan hund... Tosse är mattes flicka och vill vara med mig hela tiden, hon är min skugga. Sunna henne har man ju kunnat lämna varsom när man åkt iväg, trivs överallt.... Men min lilla Tosse-flicka..... hon är mamsig.
Jag undrar hur mycket det regnat i natt! Strålande sol och klarblå himmel!

Nej, nu ska jag ringa veterinären och be honom ta med sig vaccin till Binkis när han kommer och ska vaccinera Leikur, annars glömmer jag det ;-)

Sover alla fortfarande???

14.58
Regnet öser ner! Kanske inte hade behövt tvätta bilen igår kväll, den blir ju tvättad nu! Var på Statoil och skulle tvätta, fick  veta att det var en saab före mig.... okej... Gick ut satte mig i bilen, gubben med saaben pumpade sista däcket, helt ok, han kör fram till tvätten stiger ut, tr ut sin hund, pinkar hunden (hallå jag har ett gråtande barn i bilen och en som sjunger opera och det är kö!), binder hunden, kör in bilen, kommer tillbaka, sätter igång tvätten, går ut och går med hunden, bilen tvättas, bilen är kvar... hallå gubben med hunden...  till slut kommer han leende "min hund är rädd för biltvätten".... morr skaffa dig en ny hund ;-)

Grattis Malin & Marianne till Birkas och Pebbles HD-resultat!

Min sessa (Tosse) ligger och vilar sig under spjälsängen. Var tvungen (hihi) att köra ett uppletande på morgonen, hon hade så mycket energi! Det var som att släppa handbromsen på X2000 ;-)

19.49
Direkt när Hannes kom hem smet jag ut med hundarna (bullarna skulle ju ändå jäsa), gick en timme, kom  hem lagom tills maten var klar :-)
Nja joggade lite med... Jag (mer än Tosse) har lite vänstervarvar-ambitioner i sommar.... och jag är inte alls i form för det!
Vi hade så härligt i skogen, plockade lite pinnar såklart ;-)
Föreslog Hannes att han kunde kanske göra uthållighetsprovet med Tosse... han sa nej med en gång... frågade om han visste vad det innebad... eh nej....
Jo den hussen/matten som kan kolla flest em-matcher i fotboll och dricka öl, medans "hundföraren" i familjen tränar hund, vinner... Han svarade att han är inte så bra på det, yeah right han har det naturlig i sig, behöver inte tränas....
Nej, skämt å sido sa jag... cykla 2 mil går det ut på (Krister och Bond????)
Det var plötsligt lite okej ;-)
Nej, nu ska jag fixa med bullarna och torka golv, schäfertassar efter regnet!
Hannes, Tinna och hundarna fixar med bilarna!
Kommentarer
Eva o Kasper

Cykla 2 mil? En baggis, säger Kasper...

2008-06-12 @ 22:08:52
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: