2008-06-15 ? 10:05:01

Vita dagen är över!

Jag klarade gårdagen, ett dygn utan dator!
Jag mår bra Rosa, inga större men!

I fredags kom Daniela, Anneli, Daniela och Lisa, vi skulle ju byta bete till Sleipnir och Aragon. Sleipnir gick själv, lös rakt in i transporten! Så blev jag ännu mer förälskad i honom och sälja, njaaääaäaee.....
Var så nervös när jag körde dem, blev pizza till kvällsmat, helt slut,

Så igår morse kl 9 satt jag i stolen hos Elizabeth och blev fin i håret... handlade lite snabbt för att snabbt åka hem. Väl hemma ringer mamma... Ni vet väl hur långt det är... fokus Jönköping... ahaaaa... oj då... klockan är halv två... och ni bör köra senast halv tre.... ingen påklädd, hunden står och hoppar, snabbt rastning (fördelen med elithund är att uppletande får ju ta max 5 min), så jag sprang rutan, tre föremål (hade nog kunnat sminka mig medan Tosse jobbade sig genom rutan)... fint hunden nöjd på ett ögonblick.. in stryka, sminka, klä på.... Lilja sov.... hon fick vänta... kläs på när vi var framme....ta med blöjor, barnmat, extrakläder.... bröllopspresent... Alla ut i bilen (Tinna hos mormor & Rolf), hämta Gustav, som står halvklädd i dörren "hur knyter man slipsen".. DET GÖR VI I BILEN!
Väl på väg, strax efter Tunatorp... hamnar  vi i en bilkö, bilen längst fram kör med släp i 50.... och ingen kör om, ligger mitt i kön... vi kör förbi flera busshållsplatser, inte sjutton viker bilen med släpet av... Är på väg att tuta flera gånger  med då skriker Gustav och Hannes högre än tutan "Nääää man får inte tuta", till slut lägger jag mig på tutan..... till slut stannar bilen och tutat rejält när jag kör om..... säkert 20 bilar i kö.

Vi hann i tid! Fin vigsel!!! Sedan var bröllopsfesten UTANFÖR ALVESTA! Strax innan vi var framme (eftersom vi skulle vänta på brudparet) föreslog Hannes att han skulle smita hem och kolla fotbollen, ehh inte en chans, hade han sagt att skulle hem till Tosse hade jag nog gått på det... men inte kollat fotbollen, fast han hunnit det ;-)

Lilja var jätteglad i kyrkan, men SKREK sig festen igenom, mina fastrar gjorde allt de kunde för att lugna henne, men efter varmrätten åkte vi hem..
Tinna sov på Marklanda...
Väl hemma var Lilja hur glad som helst :-)

Jag ska lägga in lite fina foton jag samlat på mig under senaste veckorna!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: