2008-03-03 ? 21:38:25

kom på mailen...

Lille Kalle satt i bastun tillsammans med sin farfar. Efter en stund undrar lille Kalle:
- Varför har du så stora händer, farfar?
- Jo, jag har ju jobbat en hel del i mina dagar.
- Och varför har du så stora fötter, farfar?
- Jo, jag har gått omkring en hel del i mina dagar.
Efter en stunds tystnad säger Kalle lite fundersamt:
- Men farfar, kissat har du inte gjort särskilt mycket i dina dagar.

*********
Albert var på rodeo och prövade den vildaste hästen av dem alla. Till slut lugnade sig den utmattade hästen och Albert kunde kliva av.
- Fantastiskt, utbrast rodeoägaren. Jag trodde aldrig att någon skulle kunna hålla sig kvar på den hästen.
- Äsch, det var väl inget, svarade Albert. Du skulle ha sett när frugan hade kikhosta i vintras.
************
En liten ekorre var lite pilsker en dag, men det fanns ju ingen annan
ekorre i närheten.
Han mötte en hare och frågade:
- Kåt eller?
Haren svarade:
- Är du knäpp eller? Jag är ju en hare, det går ju inte.
Ekorren gick vidare. Mötte ett rådjur. Och frågade:
- Kåt eller?
Rådjuret svarade:
- Går ju inte fattar du väl jag är ju ett rådjur.
Ekorren började bli lite nedslagen. Men då mötte han en björn och frågade:
- Kåt eller?
Björnen blev lite konfunderad, han var ju lite sugen men egentligen inte
på en ekorre, men han såg ju att ekorren var hemskt sugen så han sa kör
till då. Det skulle väl snart vara avklarat.
Men just som ekorren skulle till att köra in den så råkade björnen
trampa på en humla som stack honom naturligtvis. Och björnen skrek högt.
- Aooooo!!!
Då kikade ekorren fram lite försynt och sa:
- Första gången eller..?
**********

Ett par som varit gifta i 15 år håller på med arbete i sin trädgård.
Frun står på alla fyra med ändan i vädret och rensar ogräs i rabatten när maken vräker ur sig.
- Gumman, du börjar lägga på hullet, du är ju lika stor som grillen.
Som bevis måttade över fruns ända och sedan över grillen som stod på uteplatsen och utbrast halvskrattande.
- Vad var det jag sa, precis samma storlek!
Frun blev väldigt förnärmad av hans påhopp och beslutade sig för att han kunde gott göra resten trädgårdsarbetet själv.
Hon gick in och tilltalade inte maken mer resten av dagen.
På kvällen när de går till sängs så kryper maken intill sin fru och undrar om de inte ska ha lite kärlek.
Frun vänder då ryggen åt honom och visar tydligt sitt ogillande.
- Men vad är det gumman ? frågar maken oförstående.
Frun svarar väsande, ironiskt och triumferande.
- Tror du verkligen att jag tänder upp den här stora grillen för en ynka liten prinskorv?
*************
Varför är det fotavtryck på bildskärmen ?
En blondin har försökt gå in på Internet!

Vad säger en blondin som är på toppen av sin karriär?
Välkommen till McDonald's.

Vad er blondinernes kampsång?
Blondiner, blondiner, blondiner, B .... L ...... öhhh ........blondiner, blondiner.

Vad är brunt, svart, gult och blått?
En brunett som berättat ett blondinskämt för mycket

Vad kallar man en hjärncell i en blondins huvud?
Turist

...........
alltså det finns fler.. lite grövre, nån som vill läsa... mailar över.... vissa tåliga vänner har redan fått dom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: