2008-03-05 ? 19:33:46

Lång blogg

Dagens  blogg blir gissningsvis lång......


Lilja somnade redan 19 igår kväll, alltså vaknade hon vid halv sex i morse... men det gjorde inget (naturligtvis åt hon två gånger). Så min dag började tidigt. Hannes mamma har skickat massa kort från dopet, vi framkallar aldrig några kort längre. Båda tjejerna har fått varsitt jättefint dopalbum när de döptes, av min faster Agneta och hennes man Lennart. Jag har inte tagit tag i dem direkt, men i morse... Började leta efter foton på Tinna... gissa vad jag hittade, ett o-öppnat kuvert (ja, ni vet sånt Kodak) med foton från kennelmästerskapet 2002 måste det ha varit.... I alla fall var V-kullen bebisar, Aitos, Kent och Vilas ligger och solar sig, Vilas är liten.... Om jag inte minns fel så var det direkt efter snabbaste hund, Whiskey (Plexus) vann har jag för mig... Roxy blev kennelns snabbaste (slog sin mamma, är fortfarande helt säker på att Benny mixtrade med klockan ;-) ...  kommer inte ihåg vem som blev snabbaste veteran, inte heller utomjordning, men gissar att det kan ha varit Leif och Kristins jaktgolden Ebba (Kolas dotter). Sedan är det party, grillkungen Peter-Nizze stolt vid grillen, hmmmm det finns fler som vill ha åt sig titel grillkung, men så länge Ni inte finns på bild så saknas bevis.... För jag är inte ensam om enstaka minnesbortfall ;-)....  Sedan var det ju den aningen diffusa "bärarhistorien", vilka som bar vem framåt natten och diverse nattrastningar.....


I alla fall så var det apellspår morgonen efter, finns en bild på mig, tidig söndagsmorgon, jag och Ilona ligger i soffan, vääääldigt trötta och ska försöka ta oss iväg. Hade ju inte körkort då(var lite långsam med att ta det), och jag fick skjuts till slut till spåret men gick hem och cyklade sen tillbaka till stugan, jag och Ilona. Nån mer än jag som minns den välbehövliga pytt i pannan på söndagen.

Kennelmästare blev Kristin och Isak! Konstigt nog är inte vinnarna i respektive klass med på kort, utan mest på mig och Malin (Kitty) 2-4 platser och neråt., apellen vet jag, nån som minns ettan, bevakning (visst körde vi elit-spår det året).


Det kennelmästerskapet gick ju Korven bort, gosiga underbara Korven!


Härliga minnen! Är det någon som har digitala kennelmästerskapsbilder, snälla snälla skicka!!!!


I alla fall, det var skoj, korten finns här om någon vill kika!


Fick ihop två fina album... sedan var det dags att hämta Tinna. Väl hemma slog det mig att ringa polisen för att kolla extra om Lilja behöver pass, när Tinna var bebis, flög hon bara med personbevis. Men hon BEHÖVDE PASS, som tar en vecka att få. Det krävdes båda föräldrars underskrift, så iväg till Alvesta, tillbaka till stan, ta kort, fixa pass.... Tinna var supertrött och ville inte alls med.


En vän messade i morse, hade läst bloggen och tyckte den var rörande och faktiskt tyckte synd om mig, nu har min vän ju följt mig på nära håll senaste 10 åren (ja sedan "olyckan"), men i alla fall, ska dela med mig av det jag skrev till dig, hoppas att du inte misstycker att jag lägger ut det på bloggen, vad dom här 10 åren lärt mig.

"Man får vara glad för det man har, inte sörja det man inte har. Påverka det du kan påverka, släpp det du inte kan påverka. Umgås bara med goda energier, lämna de dåliga. Älta inte det du gjort som du är missnöjd med, utan se istället till att inte försätta dig i samma situation igen" //Ninni


Man måste alltid sätta saker i perspektiv, det finns alltid de som har det värre och upplevt värre saker. Charlotte det du berättade för mig om i helgen, var rörande!

Jag vill understryka, att jag är lycklig över det jag har, det jag upplevt de senaste tio åren, är extremt, som jag inte önskar någon. Men livet är som det är, jag kan inte förändra eller påverka något av det som hänt idag, men jag kan påverka framtiden, mina barn, min familj, vänner, hjärtan.


Rolf och jag diskuterar ofta livet och andra djupa saker, om jag hinner så ska jag berätta lite om det ikväll... eller en annan gång


Lina, din "fjäril", be honom/henne läsa vad jag skrev ovan.

Kommentarer
Lina

Ninni...underbara du!

Får jag klippa ut denna text och skriva i hennes blogg? När jag läste din väns ord tänkte jag på direkt på Fjärilen("anonym tjej 20 år i Stockholmslän".

Din väns ord innehåller så mycket visdom, så mycket klokhet och sanning om livet...

Kram!

2008-03-05 @ 19:56:10
URL: http://linahallberg.blogg.se
Ninni

det var jag som skrev till min vän, självklart ge det till din fjäril!
Kram

2008-03-05 @ 20:08:08
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Lina

Förlåt, jag läste nog för snabbt..fångades av visdomen i orden.
Jag har skrivit en kommentar i Fjärilens blogg och bett henne kika in till dig!

2008-03-05 @ 20:19:08
URL: http://linahallberg.blogg.se
Charlotte Andersson

Hej!
Du kunde lämnat Tinna hos mig, om hon hade velat det. Jag var ledig hela dagen.

2008-03-05 @ 22:34:02
Ninni

Tack, vad snällt, Charlotte

2008-03-05 @ 23:01:00
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Jenny

Mycket tänkvärt och inspirerande!
Kram på dig!

2008-03-06 @ 14:01:51
Din vän

Hej Ninni..

Du är underbar.... Tack för att du finns!

Din vän

2008-03-06 @ 15:13:54
Ninni

oj, vad rörd jag blir, tack, kram

2008-03-06 @ 19:04:12
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: