2008-05-26 ? 10:52:20

26/5

Nja Ni kan iallafall se någolunda Achilles fina MH. Jag ska be Hannes göra en excelfil som passar i bloggen, denna är för stor......
Men jag har den på fil om någon vill se bättre, blogg.se samarbetar inte idag...

21.22
Fortfarande alla vakna här, Lilja tar tänder, det KLIAR!!!
Vi har varit hos grannarna hela eftermiddagen, börjat dela ut midsommarinbjudningar (undrar om jag får vara med iår  eller om det blir valpar?)
Har ridit med Tinna, hon och Stjarni töltar så fint, de ska vinna säger hon, inga tvivel liksom, Gustavs SM-häst hihi. Hon blev jättearg och ville rida mer!
Sedan när vi kom hem skulle hon klart gå ut till hästarna hemma... undrar när hon ska i säng????

Ang Nafnas föl.... Nafna är Hannes häst, han fick i uppdrag att ta reda på könet, var ute igår, kom in och sa, kände under magen, där fanns inget... Varför kollade du inte under svansen sa jag??? Vad, sa Hannes, tror du att jag vet hur det ska se ut... ehhh jaaaa... du har haft häst i 8 år....  Så fick han samma uppdrag igår... av segerdansen i stallet tolkade jag det som ett sto.... mycket riktigt, två hål under svansen och fölet har Tinna fått.... gissar vad hon heter....
TINDRA!

Töfradís är Liljas häst, kallas Dísa
Tindra är Tinnas häst och de är ABSOLUT INTE TILL SALU!

Hmmm, Tinnas och Hannes segerdans är fortfarande inte slut... tror Lilja och jag får rocka lite för Töfradís!

http://youtube.com/watch?v=ZTFWea81XUY
Ertu með heimþrá?
Kommentarer
Lina

Jag ryser...denna isländska "nationalsång" ger mig rysningar av längtan tillbaka till Island.

2008-05-26 @ 23:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: