2008-05-08 ? 08:15:14

8/5

8.14
Vaknade vid 6, ja eller Lilja...
Gick ut vid halv 7, såg att Linda inte gick med flocken, undrar om det kan komma fölis idag! Men vilken morgon, 20 grader varmt så tidigt!
Idag vill jag vara ute hela dagen, får se vad Lilja säger, blir sugen på att vaxa bilen, har fått vax och vaxpapper av Rolf, så det är bara att börja på. Gissningsvis lär jag få vänta tills Hannes kommer hem ikväll, Lilja lär inte uppskatta bilvaxning.

Pingu ska heta Teitur från Marklanda!

9.49
Linda har anslutit sig till flocken, men juvret och fyllt "och skinkorna dallrar". Inget föl före lunch iallafall. När det gäller Linda ska man aldrig säga aldrig, den är den enda häst vars fölningar jag missat... Hon är en sådan som man inte märker något på, lägger sig ner och fölar rakt upp och ner, klart och ställer sig upp. När Salka föddes kom jag hem på lunchen, såg stona stå i en ring runt Linda, puff så fick flocken iväg och lilla Salka promenixade glatt med.

10.21
Nääää härligt talat! Lyssnade på radion, mix megapol, Micke Ågren, har har tuggat en lång stund nu om hur illa det var att någon från Saltsjöbaden vunnit pengarna på lotto, 135 mille.. och där bor bara rika. Men hallå! Varför kan inte en rik person få vinna pengar. Svenskar är så missunsamma! Det som stör mig mest av allt är att allt ska vara lagom (lagom finns bara på svenska och eftersom jag jag utländska läsare, lagom är kan man säga i mitten av fattig och rik, zuper-Svensson). Människor som häver ur sig "rika människor som sitter på en stol och rullar tummarna medans pengarna rullar in... eller inte kanske, man blir vanligen rik för att man jobbar häcken av sig! Sedan räcker ju inte det, utan att man sedan lever efter sin ekonomi, spelar ju ingen roll om du har 10 000 i lön eller 100', handlar man för mer än vad man har pengar till, har man inte ett öre kvar och då blir man ju inte "rik". Om det nu är målsättningen. En sak som jag sj'lv ständigt glömmer, vilket är illa, för det är ju en de av mitt jobb, man måste investera pengar för att tjäna pengar.
Hannes har en släkting (ja och Tinna och Lilja då, nja alltså släkt med hans fru) i USA, Mehdi heter han. Han är medlem i "Million dollar table", alltså försäkringssäljare som gjort enstaka affärer för mer än 1 miljon dollar. Han flydde från Pakistan, började på botten av Usa´s botten att sälja försäkringar, sk svenska 1-öresförsäkringar. Blev kär i en isländska och gifte sig. Mehdi är en av dem som jobbat och blivit ja, hur rik som helst... liksom inga gränser. Han träffat honom på Island, han har en karisma som inte är av denna värld, över 80 och arbetar fortfarande. Han charmar alla, första gången vi sågs hälsade han, tittade på mig och utbrast "my godness, you look like an pacistan princess", hur svårt hade det varit att sälja en försäkring till mig tror ni?
Iallafall... väldigt vad jag skrev av mig.... Hoppas det är en sjukt rik person som vunnit 135 mille, bara för att irritera Micke Ågren på mix megapol lite extra.

nulli secundus

14.35
Hämtade Tinna 13, åkte och köpte glass, så åkte vi till ån i Bergsnäs och plaskade lite. Härligt! Varsin Nogger, gött!
Hmmm, ser inte Linda, måste ut och kika!
Kommentarer
Charlotte Andersson

Ni valde ju rätt namn till "Pingu" !

2008-05-08 @ 17:01:28
Elin

Fint namn Pingu fick! Ser fram emot om Salka får ett halvsyskon, hon fyller ju ett år i morgon också!

2008-05-08 @ 21:27:03
URL: http://ishastar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: