2008-05-09 ? 10:03:59

Åh vilken morgon

10.03
Tack till er som gjort början av min dag så underbar,  carpe diem!

Igår kväll var inte sämre, kändes som tusen apor här hemma, ingen ville sova, så jag åkte upp till Marklanda. Rolf och jag åkte fyrhjuling mellan hagarna och hälsade på hästarna, så vackert i solnedgången, som på film haha. Myste med min älsklings-Freyja.

I natt drömde jag att Brá fölat, ett fuxsto med bläs och fyra vita ben, ingen omöjlighet!


11.45
Undrar om Salka får ett syskon på sin födelsedag? Linda står inne i lösdriften, de andra betar ute. Tinna leker med vattenspridaren ;-)

12.00
Tinna får inte springa på nysådda gräsmattan, hade just vattnat, ser henne springa där, knackar i fönstret, hon tittar upp, tappar balansen, gör en Anja Pärsson och glider med ansiktet i marken flera meter, gissa om hon blev jordig? Jordig... med inte ledsen...

14.10
Ni som känner Sunna, vet hur kräsen hon är. Hon älskar däremot barnmat, det tenderar flyga både gröt och barnmatspuré över köket, mumsigt tycker Sunna.
Linda har fått lite lyx, har öppnat både lilla och nya stallet, så kan hon gå inte där hon känner att de passar, beta på gårdsplanen, äta hö. Hon står i dörren till nya stallet och kikar ut.

15.42
Tre ombyten på Tinna idag, två på Lilja. Tinna efter att kladda och hoppa på den nyvattnade, nysådda gräsmattan, Lilja efter gröt. Hannes ska på afterwork :-)
Han fyller år snart, önskar sig en helikopterflygning, hmmm, bra present va?

Anneli, att blogga är inte 10 dagars uppehåll.

19.28
Vi piffade till oss lite, tog med vagnen och åkte ner till stan. Lite glass och träffade lite folk, sports, bishop´s.... Nu ska vi äta,, sub´s

image366
hittade en mobilbild på binkis

20.38
Ingen vill sova, ska kika på tusenapor.se, känns som om man hade tusen apor hemma... loggar ut nu......
Kommentarer
Lina

Så kul att läsa din blogg när du gör så här korta uppdateringar under dagen!

2008-05-09 @ 12:53:45
Anneli

Uppdatering kommer idag Ninni... Har legat med feber ända sedan jag kom hem från Prag.. ;-)

2008-05-10 @ 14:35:36
URL: http://brellir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: