2008-05-16 ? 09:32:05

Fredag

09.31
Lilja har just vaknat, Tinna sover!!!!!!!!!
Lovar, det kommer bilder och bra blogg idag!

09.48
Båda tjejerna vakna! Sunna har inte sovit hos Tinna i natt.. utan i soffan! Jag har nästan gett upp att vaka efter fölen, hmmmm...
Tinna har lärt Lilja säga "abuuu", så när hon ska äta, bara skrattar hon "abu, abu" och maten hamnar överallt  utom i magen. De är riktiga kompisar, systrarna. De leker och skrattar.
Håller på att fixa till bilderna på fölet. Vi har idétorka, vårt enda namnförslag var Tývar. Teitur och Tývar, tja.... någon som har fler förslag?
image392
image393
image394
Ovan bilder från 4-Hgården. Sunna skötte sig utmärkt bland
kaniner, getter, hästar och får.
image395
image396
image397
Brá med lille fölis. Korten är tyvärr tagna från bilen på långt håll.

14.09
Vi har bjudit Gustav på lunch!
Tinna och Lilja har lekt frisörsalong i två timmar, man hör knappt pip från dem. Lilja verkar njuta av fulla drag.
Perfekt, jag har hunnit tvätta, stryka, hänga tvätt, hänga gardiner mm. Har visserligen massa tvätt kvar att vika.
Anneli, har lagt in gurkor med ;-), är inte det husmoderligt?

Fick bilder idag på Rósbjörg (Linda-Sorti) och Röska (Nagna-Aegir)
image398
Röskva
image399image400
Rósbjörg

20.14
Åkte iväg och handlade, halvvägs till Maxi, kröp ett litet huvud fram i backspegel... gissa vem, Sunna, smidig som en orm. Tur att det inte var varmt....
När jag handlat, tog vi en liten promenix runt Maxi, helt hundra på att hundtricket är bättre än nätdejting... Alla vill prata hund, en kvinna kom  fram och undrade hur gammal min valp var och hur fint den gick i koppel, jo tack valpen är 4 år....
En annan gubbe kom fram, gammal, säkert över 80, han hade just fått ta bort sin vavva, 13 år gammal hane. Han tyckte Sunna var helt underbar och vacker. Avslutade samtalet " Ni passar så bra ihop, du och din hund, lika vackra och trevliga båda två". Haha, ja!
Min lilla Sunshine, hon har fått märgben!
*****************************************************************************************************************************

Snart kommer en liten bild på vår blivande lilla prinsessa, Eira Aza-dotter. (Rosa, Eira är en hund ;-)

Kommentarer
Dannie

Tígur, Tangó, Töfri, Trölli,
Tígull, Títan, Trostan, Tristan.

Trostan tycker jag om, Tango också.

2008-05-16 @ 09:59:33
URL: http://www.borgartuni.com
Anneli

Flaumur, Fönix, Fengur..

2008-05-16 @ 10:28:11
URL: http://brellir.blogg.se
Ninni

Anneli, ser inte ett enda T ;-)

2008-05-16 @ 11:10:58
Anneli

Ninni.... Uh, tänkte lite fel!

Hmm... Lägga in gurkor, det är nästan lite väl husmoderligt för din del!

2008-05-16 @ 17:16:42
URL: http://brellir.blogg.se
Ninni

Anneli, måste man inte kunna alfabetet nu för tiden för att kunna ta studenten? Eller var det bara när jag var i din ålder ;-)

2008-05-16 @ 20:12:28
Anneli:

Ninni, alfabetet vad är det? Jag bara slår på tagnenterna lite på måfå....

2008-05-16 @ 20:20:54
URL: http://brellir.blogg.se
Rosa

Åhh vad bra att du hjälper mig att sära på dessa hundar och hästar....=) Jag gör mitt bästa för att hänga med.

2008-05-18 @ 23:30:33
URL: http://www.martinssons-bilder.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: