2008-05-10 ? 08:33:31

Lördag 10/5

08.25
Har varit vaken i 1,5 timme, ja en gång i natt med, sedan vaknade Lilja vid 6, lyfte över henne till min säng, hon sover fortfarande.
Gick ut i går  kväll, spooky, Nafna stod inlåst i sin box! Hade släppt henne och Linda på gårdsplanen. Vet ni vart Linda stod, jo, i sin gamla box i lilla stallet. Fattar nada... ingen som kan ha låst i henne.
Hannes och Tinna ska cykla upp till Marklanda nu, hämta hjullastaren.
Jag måste bada Sunna, hon är grå av jorden i trädgården. Hon går bort till stallet för att sola sig nu när det inte finns något gräs. Hon kikar lite förvånat på mig, ville hoppa upp i soffan, sa nej... hmmm sen när fick hon ligga i soffan?
Ska ringa Lina (på Marklanda), har fått en finne i pannan. Hon har en "laser-mojäng", man kan trolla med den, ett schuut  på en finne, puts väck! Den kan man göra mycket med. Bra byte, hon har min "ångmaskin", tobin, sån man ångar kläder med, så kan jag få lite laser ;-)
Charlotte, har en tjeja här som längtar efter dig!

Idag fyller svärmor år!

LILJA!¨
image367


09.46
Jag och mina drömmar... drömmer om blivande fölen! I natt drömde jag att Nafna fick ett stoföl, svart med fyra vita ben, stjärn och ett glosöga. Glosögat är nog omöjligt, ganska säker på att Vaengur inte har några splasch-gener. Detta är nog den mest spännande fölningssäsongen på länge, just för att det kan bli så många olika färger.
Rolf tror att Brá är riktigt på g, vi ska passa henne, de ska åka med hästar och husvagnen och rida i några dagar.

11.06
Bildbloggar idag, se även older posts! Ser på Englas, begravning, ordlös!

11.35
Är  det någon mer än jag som kollar på ettan? Hos  mig rinner tårarna!
Han som mördade Engla, psykisk sjuk, jo visst, ska nog inte skriva på bloggen vad jag tycker borde göras med honom.

Lina, det du och Tommy gör för Anna och Lorita, helt fantastiskt! Tänk om fler människor vore som Ni. Lina och Tommy hjälper två barnhemsflickor utanför Riga http://linahallberg.blogg.se/

12.09
Mycket roligare! Tinna har HELT själv bakat pizzor! Valt fyllning, skurit osv. Bloggar pizzorna!
Bond har avslutat fortsättningskursen hos Movis, kursens bästa spårhund! Lollo, vilka raser var övriga hundar?
Kommentarer
Malin

Mer och mer lik sin mor...:)

2008-05-10 @ 09:53:32
Ninni

:-)
Söt som en sockerbit!

2008-05-10 @ 10:09:06
Lina

Anna & Lorita var ju hos oss 5 dagar förra sommaren och jag tror att ömsesidig kärlek uppstod mellan oss alla. Skall bli spännande att träffa dem igen. Och att få lära känna dem mer nu när de stannar i hela sex veckor. Mejlen i vinter har gått varm!

2008-05-10 @ 14:43:19
URL: http://linahallberg.blogg.se
Anonym

Skicka hit tjejan, hon är så välkommen. Lilja är jäääättesöt!

2008-05-10 @ 17:22:03
Ninni

Challe, ska Ni på kurs imon?

2008-05-10 @ 21:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: