2008-05-18 ? 10:32:18

Söndag 18/5

Torsten har fått gå ut och är kalaspigg, vi släpper inte Lind och Nafna ur sikte, kollade dem i natt och var ute i hagen 6 i morse.
Kl är 10.29 och vi har inte sett en minut barnprogram ;-) Det var många år sedan senast, en söndag utan barnprogram. Vi har pratat med Tinna, hon har haft jätteroligt och vill inte alls komma hem.

Vi har pratat om Ténor, Tindur, Trostan och Thule (gammalt namn för Island).

12.37
Inga föl i sikte, men Lind och Nafna är trötta och tunga. Torsten har brallat i hage, hoppat, skuttat och galopperat! Ni som inte betäckte med Vaengur när han stod i Sverige vilken miss! Vilka föl!
På förmiddagen har jag dammsugit och skurat golven, skrubbat jacuzzin, skrubbat Liljas matstol, tvättat lite och nu tänkte vi grilla revben, inte så nyttigt med gott.
Skulle just klippa klorna på Sunna, hittar inte klotången, den brukar ligga i badrummet, gick in för att leta, gissa vem som kutade snabbt ner på nedervåningen??? Jo, Sunshine.... här ska vare sig badas eller klippas klor!

13.27
Tinna hemma!
Vet inte om jag nämnt, Hannes syster är gift med Oli, mycket duktig konstnär, om någon vill se hans verk, vissa lite udda, se gallerý http://www.rufalo.is/

17.13
Målsättningen idag var att få massa färdigt i det som ska kallas trädgård... fördelen att ha en vän som Malin, nyutbildad trädgårdsdesigner, hon ser möjligheter där jag ser ogräs. Hon var hemma i torsdagskväll medl lite plantor och hjälpte oss hur vi ska göra och vad vi ska köpa. Så berättar hon glatt att jag ska gräva, gödsla och trimma. Det är helt oooomöjligt, jag står där och hoppar på spaden, blir jordig om händerna, blöt på kläderna och det är rent ut sagt SKITTRÅKIGT! Har iallafall påbörjat två stenarrangemang, lurat ut Hannes att gräva upp jordgubbslandet, började själv men det gick sådär. Övervägde, spåra med Binkis eller gräva... det var bara att bita i det sura äpplet.... gräva.....
Kommentarer
Charlotte

Trädgårdsarbetet är roligt och avkopplande!!!

2008-05-18 @ 19:27:27
Rosa

Åhhh vilket fint namn, Thule, det gillade jag. Och jag tycker han ser ut som en liten busig Thule. Det hejjar jag på=)

2008-05-18 @ 23:37:37
URL: http://www.martinssons-bilder.com
Elin

Jag röstar för Trostan!

2008-05-19 @ 07:58:58
Eva o Kasper

Thule är helt okej. :)

2008-05-19 @ 10:30:46
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com
Lina

Röstar på Thule!

2008-05-19 @ 11:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: