2008-11-16 ? 18:00:32

Söndag

Trött, just hemkommen från en mycket givande ridkurs...

20.51
Hannes och Lilja sover, inte Tinna, hon blev väckt av Liljas skrik, så hon får kolla lite på tv, hon är ju ledig imorgon. Hannes är lite trött efter ha varit på Harrys igår, hmm ja det var nog närmare morgon när han kom hem. Efter frukost rastade jag hundarna, ingen hundträning idag, så kom Emelie och med gemensamma krafter fick vi in barnvagn, bilstolar, kläder, barnmat, ridkläder, leksaker  i hennes (föräldrars) bil, ta oss till Marklanda (liiite försenade), in med Sara, Leikur och Stjarni i släpen, allt gick bra, till flygrakan innan Älmhult släpets bromsar låste sig i 80 km/h.. shit tänkte vi först, punka, men med min fenomenala bilkompetens löste det sig genom att Emelie backade och vi kunde fortsätta, vi kände vi ytterligare två tillfällen att det högg i släpet men det flöt annars på bra, väl framme så fanns det inga boxar till oss, så Rolf och jag valde att rida ihop för att minska väntetiden. Har ju inte ridit Leikur sedan innan jag blev gravid med Lilja, åh vad han är go, vilken grymt härlig häst, precis min typ av häst!!! Ddet gick hur bra som helst, härligt. För Emelie gick det också bra, även Rolf var nöjd.

Har lovat blogga min zupersmootie...
Grunden:
Tropicana Antioxidantjuice
Frysta hallon och blåbär
Banan
Physalis
Vindruvor (olika färger)
Tranbärsjuice

Med fördel, lägg till:
Havtornsjuice
Katrinplommon
Kiwi
Ananas
Äpple
Vinbär
Granatäpple

Obs, se till att juicerna inte innehåller tillsatt socker!

Challe, du har en poäng ;-)

Rosa, njaää, Hannes vävlim var dåligt så han åkte till Marklanda och tog med sig både Keith och vävlim tillbaka, jag lagade mat och de tapetserade, det blev snygg vägg och underbar mat! Keith är tokig, fick ta i hand på att han och jag ska åka med husvagnen på SSM nästa år, ahh och tills dess ska han ha en ny schäfer....

Jo, så måste jag berätta, min mobil ringde som sjutton i natt, det var Gustav, orkad inte svara för han var på "Bonnagille de lux" (gissade att han skulle vara full som ett ägg... detta gillar nog inte mamma att jag skriver om), så jag messade Hannes som var pigg och vaken att ringa upp Gustav om det nu var ngt viktigt, men Hannes (eller någon annan i Gustavs telefonbok) fick inga vettiga ord ur honom. Så iallafall framåt eftermiddagen ringde han "Ni hade ringt mig igår"... ehh nja du hade ringt OSS.. och Jotham och Emelie mfl... Näää, ska Gustav.... yeah yeah, säkert. Iallafall hade han köpt ett hängbuksvin igår på fyllan, en minigris... Så framåt natten hade han ångrat köpet och återlämnat grisen (tror ägaren bodde i villa), så när han vaknade i morse (läs eftermiddag), hade fd grisägaren letat upp vart han bodde, lämnat grisen utanför hans dörr -EJ ÖPPET KÖP! Så nu hade han sin  lilla gris tillbaka, haha den får bo på Ledet ;-)

22.09
Vad jag har många besökare, funderade återigen, kan räkna ut ungefär 25% som jag ev känner till....  jag säger som Conny, kommentera mera, så roligt att få en liten kommentar från Er som läser..
Kommentarer
Challe

2008-11-16 @ 21:34:05
URL: http://azahara.blogg.se/
Challe

Vad är det för fel att äta frukten som den är???

2008-11-16 @ 21:34:52
URL: http://azahara.blogg.se/
Anonym

Fundera liksom du...vilka är det egentligen som läser?



Gissar att jag är en av de 25% du känner till!

2008-11-16 @ 22:32:02
Jenny

Lite rörigt! Men om jag fattat det rätt så red ni för nån som hette Rolf och du red Leikur som inte längre är utlånad? Ha ha blev inte riktigt klok på det där om jag ska vara helt ärlig, men kul med kurs!

2008-11-17 @ 10:26:56
URL: http://www.freewebs.com/skattegard
inge

vad är det du har i snöret,det liknar min gamla tosse. Hoppas att ni trivs tillsammans. Kram Inge

2008-11-23 @ 19:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: