2008-11-25 ? 10:01:58

Tisdag 25/11

22.40
HAHA, skönt att Ni inte håller med Hannes!
Har varit i Alvesta och tränat, det var såklart lika kul som alltid och Tosse (och jag) går framåt. Rolf ringde och ömkade Hannes, han tycker (Rolf) att jag spenderar för mycket tid i Alvesta, rider för lite, ömkade Hannes lite till. Haha... jag kanske har en hemlig toyboy i Alvesta, hahaha....  nja, om det vore så bra, men lugnade Rolf med att Hannes hittar till kylskåpet alldeles själv.  Det där med toyboy borde övervägas... hmm...

Tosse är dödstrött, hela slut! Fick lite kokt pasta, extra, till kvällsmaten. lilla hund.

Tanter som känner er unga.. Conny.... Challe.... gå in på brellir.blogg.se och gör testet...

Förresten, på Hannes blogg kan Ni se klätterfian Lilja!

17.10
Hannes tycker bloggen suger, urkass, fattar inte att någon ens orkar läsa.. särskilt inte med tanke på att jag hänvisar till gamla blogginlägg.... eller som Hannes sa... dina enda läsare är ju "gamla valpköpare som redan har hund och ändå inte kommer köpa ny nästkommande 12 åren, det är ju du och hon fisen, Gylfisen, som har ständig konversation på bloggen...

Näää, visst är han taskig??

Hannes> städat?? Nää, vad ska du då göra ikväll när jag och Tosse är iväg & tränar???

14.22
Underbara hundar, nja är de lite väl påhittiga, eller??? Nåja, Conny, Olsen var väl knappt 6 veckor när han började klättra ut. Ni minns väl hur Binkis försökte hjälpa Sunna ut ur hundgården förra sommaren? http://marklanda.blogg.se/2007/september/hur-man-tar-sig-ut-ur-en-hundgard.html
Var alla med på vad lussebulle-bullar är??

Tänkte Ni på när jag bloggade det jag kopierat från Värnamos brukshundsklubbshemsida? Utställningsmänniskan saknades... vad gör vi åt det?

Gammal fräckis...


En man kommer in på ett café med en mus i famnen.

Han beställer en öl till sig själv och 10 pannbiffar till musen.

Värden undrar vad detta är för en märklig mus som kan äta 10 pannbiffar??

Jo, det var så att jag räddade en liten fé och fick tre önskningar...

Jag önskade mig god hälsa och mycket pengar.

Men den sista önskan - en omättlig mus - missförstod den jävla lilla fén totalt!!


å nån till..

Jim och Edna var båda patienter på ett mentalsjukhus. En dag när dom gick förbi sjukhusets pool, hoppade plötsligt Jim i på den djupaste delen.

Han sjönk till botten och blev liggande. Edna hoppade direkt i för att rädda honom, simmade till botten och drog upp honom.

När chefsläkaren fick höra om Ednas heroiska insats beordrade hon omedelbart att Edna skulle skrivas ut från sjukhuset.

Hon gick till Edna och sa:

"- Edna, jag har både goda nyheter och dåliga nyheter.

Dom goda är att du blir utskriven. Eftersom du var kapabel att reagera rationellt i ett akut krisläge genom att hoppa i och rädda livet på en annan patient, konstaterar jag att du har ett friskt tänkande.

 Dom dåliga nyheterna är att Jim, patienten du räddade, hängde sig själv i badrummet i sitt badrocksskärp precis efter det att du räddade honom.

 Jag är ledsen, men han är död."

 Edna svarade: "- Han hängde sig inte själv, jag hängde upp honom för att torka!

 När får jag åka hem?"

och en sann....

Conny stannade till vid en CocaColaautomat, stoppade i pengar och ut kom en burk med Cola. Hon sken upp och sprang iväg för att hämta mer växel. Pengar stopppades i och burkar trillade ut. Då kom det en brunett och undrade om hon kunde komma emellan och få en burk. Conny vände sig om och fräste:
- Håll dig undan, ser du inte att jag vinner!

:-)



En blondin hade felaktigt satt sig i 1:a klass på planet till Mallorca, flygvärdinnan försökte förgäves få henne att flytta. Flygvärdinnan bad stewarden att säga åt blondinen, men det slutade med samma resultat. Stewarden och flygvärdinnan bad då kaptenen att säga åt blondinen att flytta sig, varefter kaptenen går fram och viskar något i blondinens öra. Sekunden efter rusar blondinen och sätter sig längst bak i flygplanet.
- Hur gjorde du? Vad sa du till henne?
- Jag sa bara att 1:a klass inte gick till Mallorca.
*********
Vad kallas blondinerna på högskolan?
- Besökare.
******
Vad kallar du en intelligent blondin?
- En golden retriever. 
*******
Vad skriker en blondin som bevittnar en bilolycka?
- Vilket nummer har 112?
******
Vad kallar man en blondin med en brunettperuk?
- Artificiell intelligens. 
*************
- Varför skapade Gud blondiner?
- Fåren kunde inte hämta en öl ur kylen..... - Men varför skapade Gud brunetter, då?
- Blondinerna kunde inte heller hämta öl.

Var det någon som log lite??? ;-)


11.36
Men Hannes, trodde gårdagen var en engångsföretelse... ja ja... vad tycker du om bloggen då???


En månad till juldagen, årets lugnaste dag!

Visst är hon söt, skitungen Lilja! Vad hon babblar, det senaste är att låtsas ringa så sitter hon med min mobil i handen "hallå Lillja hallå Lilja hallå Lilja". Helt hundgalen är hon, hundarna får inte ta direkt ur handen på henne, så i morse satt hon med en liten bit av Tinnas lussebulle-bullar "tss tss" (Tosse??) och försökte trycka in bullen i munnen på henne, Tosse tittade så bedjande på mig, dessutom meddelande hon tydligt att husse hade minsann inte gett henne frukost, så det var jag tvungen att messa Hannes och undersöka, tror Ni hon hade fått frukost???
Japp.... men det var värt ett försök.

Lilja sitter nu och lagar mat, rör i en liten skål och låter som en upphakad skiva "hallå Lilja hallå Lilja"

Hannes, du sitter väl inte och läser min blogg på arbetstid ;-)

Jag vet inte om jag berättat... har jag det..
Tinnas farmor var väl inte särskilt förtjust när jag skaffade Tosse (schäfrar hårar ner, lite lätt livsfarliga osv), men hon är mycket förtjust i kungahuset! Så Tinna drog till med lill-sanningen (sanningen var att Inge och hans gamle hund, Dango vaktat kungen på Öland), att Tosse vaktat kungen-på Öland, genast fick farmor Helga en mycket positivare syn på Tosse och tycker att Tosse är en fantastisk hund ;-)))



En underbar bild på Götängens Bonus Kasper, TACK EVA FÖR BILDEN!
Kommentarer
Heléne

Visade lite utav fotona för mammma, hon ville jag skulle skriva om hur söta barn du har, och hon hälsar så mycket. Tinna är smart, SMÅ VITA LÖGNER FÖR FARMOR ÄR ALLTID BRA. Isöndag var det 18år sedan Faraz kom till Alvesta, betyder det att vi är äldre? Hon fick iallafall lite extra gott. Ha det bra. KRAM Heléne

2008-11-25 @ 10:37:14
Hannes

Det vet du inte

2008-11-25 @ 11:25:21
Conny

VADÅÅÅÅ SANN?????? Hallå där.....!!!

2008-11-25 @ 14:48:46
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Lina

Nä, köpa ny gårdshund de kommande 12 åren hoppas jag verkligen att jag inte kommer att behöva! Cärla skall bli minst 15 år!!!



Gammal? Okej, erkänner att jag passerat 40 år, men så länge jag känner mig som 25 år så är det inget problem!



Hänger nog kvar på din blogg ett tag till...!



Hälsa Hannes!

2008-11-25 @ 19:14:22
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Challe

Vem säger att man inte kan ha mer än en gårdshund??? Vi vill ha en till!!! Lika lugn som Aza...

2008-11-25 @ 19:32:30
URL: http://azahara.blogg.se/
Jenny

Här är en som läser din blogg utan att köpt vovve!



Passar på att skicka vidare meddelandet alla hästmänniskor skickar till varandra just nu!

Dags för mobilisering https://www.questback.com/sr/jerring08/ Rösta på Rolf-Göran!



Time for change som det numera heter! Go Roffe!!



2008-11-25 @ 20:23:10
URL: http://www.freewebs.com/skattegard
Jenny

Här är en som läser din blogg utan att köpt vovve!



Passar på att skicka vidare meddelandet alla hästmänniskor skickar till varandra just nu!

Dags för mobilisering https://www.questback.com/sr/jerring08/ Rösta på Rolf-Göran!



Time for change som det numera heter! Go Roffe!!



2008-11-25 @ 20:24:05
URL: http://www.freewebs.com/skattegard

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: