2008-09-13 ? 18:00:23

Lördag kväll

Ska erkänna, en viss trötthet infinner sig!
Vi kom ju iväg i morse utan problem, Hannes mötte upp i skogen, vi fick strålande väder, underbart!
Emelies föräldrar följde med, hur kanon var inte det, att ha två instruktörer med sig!

V började med att lägga spåren som skulle ha lång liggtid (Tosse, Teije, Olivia), så la vi korta till Aza, Bond, Binkis, Pxi och Gilmar. Jag såg bara Binkis spår och det var okej, men övriga hundars ska ha gått jättebra. Pxi var i mina ögon wow. La i inte allt för enkel terräng ett 50 m med leksak, men eftersom jag la leksaken på inte bästa ställe, ramlade hon genom riset och fortsatte spåret (som egentligen skulle varit slut), jag hade ju gått en 200 m för att att komma ut på vägen, no problemas för Pxi, som spårade som en klocka och som tur var, så la Tessan leksaken i spåret när vi kom ut på vägen, så fick fick till avslutet. Kanon! Tyvärr har jag lite problem med Tosses spårning, mest för att vi inte känner varandra, så kanon att få hjälp att få till spårningen.

Det var mycket nyttig träning för gårdshundarna att sitta still uppbundna medans de väntade!

Så grillade vi, mysigt! Challe hade bakat kakor, Lollo hade med plommon och bjöd på! Hannes var vedkarl, nästa vecka grillar vi på galler när Niklas ska vara vedkarl!

Nästa moment var uppletande, första gånger för många av hundarna. Pxi tyckte det var superduper-roligt att hitta en leksak i skogen, jippi! Det gick inte lika bra för alla, många hundar stördes endel av omgivningen, men så är det, nu har vi hela veckan på oss att träna inför nästa lördag! Det är bra hundar allihop, aldrig hundens fel utan förarens ;-)

Väl hemma  var det snabbt ombyte och iväg igen, till Marklanda. Där sadlade vi Stjarni, Sara & Freyja, red iväg, mötte upp Emelie i allén så red vi iväg.
Det var ju visst lördag idag, så mamma hade med fickplunta med Jägermeister, så halvvägs var det paus och varsin hutt, jag vågade bara läppja, skulle ju köra hem ....
Men jäklar vad Freyja och jag busred, uuuunderbar häst! Undrar om Emelie vill rida med mig igen :-/
No hands och gaaasa! Rolf försökte tävla i galoppen, haha inte ens med långt försprång vann han!

Så vid 17.00 hem, Hannes stod redo för att jaga rådjur!
Tjoho!
Kommentarer
Anne

Wow vilken aktiv dag! Det låter kul, man skulle vilja komma på studiebesök. Ha nu en lugn och stillsam kväll!

2008-09-13 @ 18:49:37
URL: http://annef.blogg.se/
Lina & Cärla

Vilken underbar dag du haft! Jag med! Kika på min blogg så får du nya dagsfärska bilder på Cärla!

2008-09-13 @ 19:50:31
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: