2008-09-20 ? 18:12:37

Mysiga lördag kväll, eller?

Ja, vi hade en lugn morgon, tv och data-förbud, satte på en skiva lugn musik, familjen TV-oholic höll på att gå i taket.
När jag skrev igår att Tinna bakade, som  tänkte "shit undrar hur Ninnis nystädade kök kommer se ut", jo som en KATASTROF! Inte nog med det, jag lagade middagen, ergo, Hannes skulle plocka undan. En stor skillnad mellan Hannes och mig är att jag gör det direkt, så vaknar man till ett fint kök, men Hannes gör det gärna nästa morgon! Stackarn har ju haft Lilja hela dagen och köket ser ut som ett bombnedslag, om han haft Lilja, fattar jag inte hur han kunnat stöka mer!

Tinna och jag var ju i skogen i morse, åhhh Cornelia, du bloggar om vår undebara förmiddag va?
PXI var  KANON! Tosse och jag jobbar på att lära känna varandra, inte lätt när man inte haft hunden sedan valp.

Så var det snabba förändringar, mamma behövdes på Huseby så jag fick åka till simhallen istället. Saga har visst skött sig exemplariskt på Huseby, en riktig gårdshund hade hon varit i föreställningen.

Tinna anslöt till simskolan och jag hoppade i för att simma 1 km, med kände efter 500 m att kroppen var nog inte riktigt vältränad för längre sträcka (eller som Hannes sa, du är inte 20 längre), så jag la mig 10 min och solade, gött. Så när Tinna var färdig, bastade vi. Tinna fick valet lördagsgodis eller exotiska frukter, klart valde hon frukt!

Väl hemma, försvann Hannes iväg med hundarna, Lilja och jag satte oss hos valparna...Söta Lilja, nu går även Dixon och pojkarna smålekte, Lilja var så söt. Hon satt vid valplådan (ville ju klart sitta hos valparna) och sa "hallå vappana" och vinkade till dem. Så lyfte jag upp Dante, med pekfinget kände hon på hans klor "aaaa vappe", såååå gullig var hon! Så ville hon ju se Dixon, pekade på varje svart fläck. Satte ner valparna (inte populärt) och då kröp hon fram till lådan, med händerna mot kanten, ställde sig upp, reste sig och släppte! Första gången!
Så sa vi hej då till valparna, Lilja vinkade " hej då vappar", sa hon!

HÄR KAN NI LÄSA OM TRÄNINGSDAGEN  http://dickolsen.blogg.se
Kommentarer
Cornelia

Hej Ninni!

Hade nyss skrivit hur mycket som helst på vår blogg......tryckt fel......får börja om :-(((((((((

Har du varit med om det?

2008-09-20 @ 19:03:14
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Cornelia

KAN OLSEN GÅ????????? WOW! Duktiga Olsen!

2008-09-20 @ 19:35:14
URL: http://dickolsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: