2008-09-24 ? 08:48:40

Onsdag

När mina föräldrar gifte sig fick de ett kort "giftermål ger lyckliga dagar och tunga nätter", kan nog tolkas på många sätt, men Lilja har varit världens gnällis i natt, helt kasst tycker Lilja, att ha en mamma som inte får användas som napp, när hon ändå ligger och sover helt tillgänglig!

Ser fram emot middag andra sidan soptippen!!!

Läste en blogg, en tjej hade ringt på en hanvalp och fått rek. att kastera den så fort det bara går, för att slippa att den blir så "hanig", kanske bättre idé att uppfödaren rekommenderar att man går en liten bra hundkurs och får ledarskap på sin hund... Njä, sånt får mig att se iallafall orange (inte rött), nä nu får jag inte skriva för mycket om negativa  saker och sånt jag ogillar, Anneli, detta är en seriös blogg! (Förutom när Niklas skickar fräckisar)!

Kolla denna och glöm inte ljudet!!!  http://www.youtube.com/watch?v=6-o1CAtwmNE

Lina, lalalalala hör dig lite dåligt men du har en himla fin hund... men jag kan läsa, hoppas dina hästar orkar springa i Cärlas tempo ;-) Annars får du göra som Niklas föreslog, skaffa dig en ridhund, kanske en grand danios???? Eller nä, en lite större, snabb hund, hmmm, någon som har ett förslag? Vorster?

13.04
Charlotte, ändrar mig, 25 m är ju en corgi-sträcka, 40 m kör vi snabbaste hund, vuxen, valp 15 m, schäfer iallafall längre, så de hinner få upp farten.
Är det någon som har ett tidtagar-ur att låna ut? Vi kommer behöva en tidtagare, en som för protokoll och en som håller/släpper hundarna. Någon frivillig?
I snabbaste hund är alla hjälpmedel tillåtna ;-)
Vi som varit med förr, har ju sett både det ena och det andra! Niklas, vi har dock aldrig sett någon dra sin hund på en skateboard, men någon måste ju vara först med det också!
Allt som kan stimulera hundarna att springa snabbt från start till mål, är tillåtet ;-)
(Undrar om det är någon som ska köpa kanin den här veckan, eller katt???)
Katt hade iallafall kunnat stimulera Saga till att springa... men hon ska ju på husvagnssemester!

Cornelia, ute, har inte alla lap-top nu förtiden? Olsen mår sååå bra! Han gillade låten, kollade två gånger innan han surfade in på HV´s hemsida.
Challe, du kan ju höra med Cornelia, hon har fyra kattungar, själv har jag bara en, så den får jag allt vara lite rädd om!

18.23
Tror jag har världens bästa grannar! Jotham lär mig allt om bilar och desto längre stund jag är hos dem, desto mer förstår Jotham att han måste gå lite mjukare fram vad gäller min bils diagnos, "dåliga nyheter" för mig hästmänniska är slakt, för honom är det att byta en reservdel.

Kära vänner, vi kommer ha ett helt zoo på söndag, frågan är om vi inte ska lägga till gamla hederliga grenen "utomjordingar" till era kaniner och katter! Man får tävla med munkorg!
För min del är det helt okej och någon testar att ropa sin hunds namn, det ska jag göra, man kan även ha sin hund i flagglina och hala in den, det ska bli tidernas mest spännande snabbaste hund! Är det någon Götängens-människa där ute i cybervärlden som blir sugen på att komma iallafall och se denna tillställning, bara att slå en pling!

Ps. Är det någon som ska se Lakers åka konståkning ikväll?

Niklas, kanske genom inte ramla vid två tillfällen.... eller...
en fräckis, du har gjort hundratals bloggläsare galna av den... ge oss mer! Nicke-Dixon sköter fräckis-biten!

21.02
Niklas om Onsdag:
På Ninnis begäran: Två tanter plockar kålrötter på en åker. En tant håller upp ett stort exemplar och säger: "En sån här har min man!" Var på den andre säger: " VAD? SÅ STOR???"
"Nej", säger den förste, "men så skitig!"



21.22
Nja, nu ska jag snart logga ut, väntar bara på Linas blogg! Lina, är du ute och rider på hästarna eller ridhunden??? Om du ska rida på ridhunden får du rida kortare rundor eller blogga innan du rider ;-)
Blir Ni inte också himla trötta  i ryggen och benen av att blogga?
Nu hoppas jag alla är nöjda och glada över rätt info på hemsidan, fel poäng på fel hund och mailboxen fylls.
Nicke-Dixon, har Lakers hållt sig på benen?
Tur att man håller på HV, de åker iallafall skridskor som män! Jag undrar hur Kjelle tänker, messade "HV i mitt hjärta", fick ngt mess om något lag som kallas Brunnäs, nej  Brylnäs... eller typ, någon konståkningsklubb iallafall.... fick tillbaka "har du hiv", nää Kjelle... har jag inte, så du kan vara lugn när Challe låtsas ringa fel hit (när hon ska prata med Hannes"...
Eller så skickar inte mina fiina orange det jag skriver, men imorgon har jag en ny mobil.... Aldrig mer en orange mobil, men jag kommer sakna kamera.... den är bra...

Lite msn, sedan sova!
Kommentarer
Lina & Cärla

Så då menar du att jag inte får sterilisera Cärla?



ps... det är ett SKÄMT!!!

2008-09-24 @ 10:22:57
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Cornelia

Hej Ninni, det var inte så många som ville prata med oss idag!?? För vackert väder förmodligen ;-) Hur mår min Olsen idag?

2008-09-24 @ 14:09:24
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Challe

Kanske finns någon som har en kanin eller katt att låna ut???

2008-09-24 @ 14:15:45
URL: http://azahara.blogg.se/
Cornelia

Jepp Challe....jag kan ta med alla fyra på söndag ;-))))))

2008-09-24 @ 15:24:48
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Heléne

Jag har tidtagarur. Och hjälper till där jag behövs.

2008-09-24 @ 15:37:22
Heléne

Ni vill ha kaniner och katter till snabbaste hund, kan jag och Roxie få låna en Dansk-svensk?

2008-09-24 @ 15:49:16
Challe

Tack för erbjudandet, men det blir väl lite synd om katten om Aza lyckas fånga den... Vet ju inte vad hon gör med den.

2008-09-24 @ 16:30:09
URL: http://azahara.blogg.se/
jenni

men det ved jeg !!!

2008-09-24 @ 16:55:07
URL: http://www.gaardhunden.webbyen.dk
Niklas

För sakens skull så leder Lakers med 2-0! Hur man nu kan göra det i konståkning??

Dra på skateboard låter jobbigt, jag tänkte köra hunden i bilen! ;-)



ps. Jag har bara dragit en fräckis!

2008-09-24 @ 19:31:07
Niklas

Japp, nu har Almtuna rammlat en gång oxå!

2008-09-24 @ 20:12:02
Niklas

På Ninnis begäran: Två tanter plockar kålrötter på en åker. En tant håller upp ett stort exemplar och säger: "En sån här har min man!" Var på den andre säger: " VAD? SÅ STOR???"

"Nej", säger den förste, "men så skitig!" ;-))))

2008-09-24 @ 20:49:40
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Lina & Cärla

Ninni, jag har bloggat nu! Skratt!



Själv skall jag ta med Cärla ut till hästarna, sen är det dax för nattamat. Du skall se Cärla, vilket matvrak, verkar som att hon satsar på att bli bulldog i stället för gårdis!

2008-09-24 @ 21:48:35
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: