2008-09-18 ? 09:23:14

Torsdag

Alla vakna pigga! Dagis kommer hit idag! Ska gå ut och ta in hundarna, förbereda lite, galet att riskera att någon hund blir trampad, bättre att ta ut dem i koppel....

11.32
Cornelia, puh ingen risk att dagisbarnen ens tittar på några valpar! Tinna har fått tvätta händer och byta kläder när hon kommit hem och får inte ta i valparna, två gånger har hon fått hålla en valp, hårt liv ;-) Men snart så blir det gull!
Barnen och fröknarna hade jätteskoj! Tinna var kaxig och hoppade upp på Lind ute i hagen och red, utan allt om man säger så ;-)

Lilja är trött och febrig, vill inte äta, så dålig på 37.7, hmm!

På lördag var det mycket på schemat, men med lite planering och mix, så löste det sig. Jag ska träna hund vid 10, mamma och Gustav åker till Huseby, vi byter vid lunch, jag åker till Huseby och mamma hämtar Tinna och åker med henne till simskolan. Har Ni tid över på lördag, ta tillfälle att åka ut och se:

I samband med hästsommar på Huseby kommer Kronobergskuskarna att köra en vagnsparad med Huseby:s vackra gamla vagnar. Kl 12.30 samt 14.30 är det uppvisningar framför herrgården i Huseby. De som ska delta i paraden samlas redan fredagen innan för generalrepetition. Deltagarna i paraden kommer att vara klädda i tidsenliga kläder och skådespelare som gestaltar olika kända personer ur Husebys historia.

Blomsterkreatören Gunnar Kaj skapar smakfulla, lekfulla arrangemang av de gamla goda svenska knölarna och rotsakerna från Huseby Trädgård i herrgårdens salonger. Gunnar Kajs praktfulla blomsterdekorationer på Nobelmiddagarna i Stockholms Stadshus är välkända.


Blir fin grillning på lördag fm, på galler ;-)

Vilken uppslutning det blir på kennelträffen, inte bara små korthåriga saker utan även schäfer! :-) Det blir en riktigt surprice för årets vinnare!
Enligt mamma så ska en av de vandrande apportbockarna vara hittade!

Cornelia, Binkis hänger på, det är min hund, jag bestämmer, ehhhh ;-P
Däremot kommer inte Saga på kennelträffen, för Binkis fick följa med i husvagnen till Skåne, så nu är det Sagas tur... sa jag att jag bestämde över mina hundar?

18.17
Linda, vi har 4 tänder uppe, två nere!

Har plockat riktiga kantareller, hade hundarna med, åh vad vi njöt i höstsolen, jag, Tinna och hundarna!

19.22
Cornelia, det var riktiga och goda, lovar!
Laddade inför lördag morgon? Charlotte kroknade, försökte övertala henne hänga med på lördag men hon behöver vila en vecka till :-P
Förresten Challe gjorde ditt recept men med kyckling! Det blev gott!
Funderar på om jag ska bara korvbröd ikväll eller imorgon!
Tinna vill ha mamma-myskväll, bada med andra ord och tjejsnack....
Så söt, kom innan "Mamma jag sköter inte mina tänder", då hade hon sett ngn reklam om det kan ha varit för Listerin eller ngt...


21.08
Hannes kommer in "Jo, när det regnade en massa förra veckan, så tändes tre röda lampor på instrumentbrädan, skit tänkte jag, dålig kontakt, så när jag var på Jula idag köpte jag en liter olja, den var billig 49 kr, har ju kört en vecka på tre röda lampor, oljan mm... det är ju en Renult liksom, den kan man inte lita på, så kollade jag oljan, den visade en droppe på stickan, trodde att det berodde på att bilen stått i backe, men fyllde på olja, så mycket vi hade hemma, nu är den iallafall på minimum, inte trodde jag att oljan var slut när lampan tändes"
Men åååååå Hannes, för f*n, kollar man inte oljan det första man gör när när en lampa tänds, vad säger man???


Cornelia, lördag eftermiddag Huseby!

Varför män kissar stående...

När Gud hade skapat Adam & Eva, hade han två saker kvar som han tänktege till dem.


Gud sa:- Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående...
Adam avbröt:- Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle varamycket lättare och roligare!

Gud tittade på Eva som nickade och sa:- Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig. Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje, hoppade upp ochkissade runtom, skvättande och sprang till stranden och kissade och beundrade mönster han gjorde i sanden.

Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:- Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?

Gud svarade suckande:

- Hjärnan Eva, hjärnan.
Kommentarer
Cornelia

Oh, vad kul för Tinna! Önskar er en härlig dag! Ninni, låt inte barnen nysa på grabbarna bara ;-)

2008-09-18 @ 09:37:17
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Cornelia

Tror du Binkis vill följa med oss ut på lördag igen?

2008-09-18 @ 12:39:30
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Linda

Tänder...jag säger bara tänder! ;)

2008-09-18 @ 15:21:49
Anneli

Kan man få bildbevis på de riktiga kantarellerna...?

2008-09-18 @ 18:37:29
URL: http://brellir.blogg.se/
Challe

Kommer inte på lördag pga jag är bortrest, inte trött. Det blir inga vila dit jag ska åka...:-)

2008-09-18 @ 19:44:08
URL: http://azahara.blogg.se/
Cornelia

Synd Challe! Ninni, när ska du vara på Huseby sen? Ska vi plocka upp Binkis på vägen ut till skogen igen? Vi ska också ha tjejmys här hemma nu ;-)

2008-09-18 @ 19:47:31
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Niklas

Tänkte kontra din historia med:

"Eva gjorde sin intimtvätt i sjön!

Gud tittade på och sa:

-"Aj, aj, aj, den lukten lär aldrig gå ur fiskarna!" ;-)

2008-09-18 @ 20:10:50
Dannie

Den var bra Niklas...som jag skrattat

2008-09-18 @ 22:14:38
URL: http:// www.borgartuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: