2009-04-16 ? 08:14:25

16/4

20.10
Temp ligger nu stadigt på 37,5 C. Jag gissar att den kommer falla under natten/förmiddagen och valpningen drar igång i morgon eftermiddag/kväll. En sak kan vi lova, ut kommer det små underbaringarna! :-)

15.36
Sunna kikar runt i huset, valplådan är ännu inte intressant, men bakom dörrar, under sängar... I SMUTSTVÄTTEN!

11.15
Sunna tyckte att det var bättre valpningsplats under röda friggeboden, än i valplådan. Jag ska tempa henne igen om en stund. Av erfarenhet är Sunna inte "valpsjuk" särskilt länge, utan tempen faller och det drar igång.

08.53
Temp 37,7, så det är luuugnt
08.13
Sunna är  lugn, tung och och lite trött, man ser att valparna rört sig sakta under natten bakåt. Jag ska alldeles strax tempa henne. Återkommer!

Förresten, mobilbloggade igår ett inlägg som inte publicerats, tempen innan vi gick och la oss hade gått från 37,9 till 37,5...
Kommentarer
Daniel

Har själv 4 valpar (bordeterrier), så det e mycket nu. Hoppas Sunna blir bra snart.



Återkommer.

2009-04-16 @ 17:22:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Connie

Små underbaringar - precis vad de är!!! Läste dina gamle inlägg från den 2. september 2008 idag. Hjärtrytmen ökar än idag när jag läser raderna om Dixon Mirakel´s dramatiska ankomst ;-) Och tänk vad små de var på alla fina bilder du bloggade. Nu ligger han här bredvid mig, har blivit stor och är värsta underbaring!!! Tack Sunna, tack Ninni!

2009-04-16 @ 20:23:51
URL: http://dickolsen.blogg.se/
Challe

Ha ha, min "underbaring" ligger i soffan och vilar sig inför morgondagen. Hon stod inte så högt i kurs tidigare idag...

2009-04-16 @ 20:41:14
URL: http://azahara.blogg.se/
marie

Mitt natten !!! :-) så är det är man har små barn uppe på konstiga tider :-)



Hur går det med lilla Sunna har det ploppat ut något än :)?

2009-04-17 @ 03:39:56
URL: http://www.vallgaren.se
Pernilla

Jag tror det blir två stycken valpar. Precis som förra gången:) Lycka till Sunna!!

2009-04-17 @ 09:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: