2009-04-29 ? 08:06:14

29 april

13.47
Vardagsromantik???

Tjejen står och strippar framför sambon, som bara har ögon för TV:n.
 Ser du inte vad jag gör? säger hon irriterat när hon har hunnit till trosorna.
 Jodå, men kan du inte sortera tvätten någon annanstans?



07.48
Så vaknar med upp till en dag med strålande solsken! Underbart! Vi var en sväng och tränade igår och det gick inte så dåligt alls, det fanns sekunder i lydnaden som var okej och vissa moment är riktigt bra. Exempelvis kommer framåtsändandet kunna bli riktigt bra....
Hon hade ju lite bus för sig häromdagen, tog lite egna iniativ så att säga.... så jag körde ganska mycket lydnad med henne innan skyddet,  i kanten av planen, likaså under skyddet... Men hon bet bra igår och höll över förväntan... inte perfekt, men hon höll mestadels lugnt och minimalt tuggande...
Det är en del nytt folk men och tränar, skoj, lära känna nytt folk.
Malin kom med sin lilla valp, Decibell, blir det ipo för hela slanten nu Malin?

Tokiga jag har anmält mig till lydnadstävling 17 maj, ja eller hunden... hur ska detta gå? Men hur eller hur, så är det ju de momenten som passar henne bättre, de är ju som svensk brukset.... nu är det mer finslip, än  att träna ex ingångarna som är så fastgjutna  i huvudet på henne... som måste läras om i ipo´t...

Valparna mår susen! De äter och njuter hela tiden!
Kommentarer
Malin

Hihi ja kanske det, mycket trevligt igår i alla fall.....Jag hade stillestånd igår men nu har jag kommit på det Decibel-Dalton Lattja, Lothus m.m. O-kullen är Ilona-Dalton.

2009-04-29 @ 13:35:08
Eva o Kasper

Fråga från en icke-ipo-insatt: hur skiljer sig ingångarna i vanlig lydnad med ipo?

2009-04-29 @ 16:31:50
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: