2009-04-11 ? 10:53:55

Påskafton 11/4

16.36
Har ridit en sväng på Sara, behaglig häst att rida på.... men hon har tre problem just nu, hon är genomgången av tandläkare och kiropraktor, så frågan är om problemen ska tränas bort? Hon är låst i höger käke och skjuter upp vänster sidan av ryggen och "tullar" på höger framboots, obalans, ja...  men jag måste tänka lite på hur det ska lösas, rida ur det är ju inga problem, men frågan är om det är ngt annat, rent gångartsmässigt är hon fin, kräver inte mer än ren takt, normal arbetsform och anpassade lyft, ca 90 graders knä/bog.... mina ena teori är ju att hon är lite störd av alla olika ryttare senaste tiden och därför går det att rida ur, eftersom gångarterna är okej, men jag vill också känna i hjärtat att det inte finna smärta i henne... hmmm, tänka, känna.... känna av....

10.50
Vilken vacker dag igår, Tinna red en lång tur på Lind, jag red inte med på Sara eftersom hon brunstar och Tinna gillar inte när Sara piper och håller på.... märrar!
Vi städar och fixar, Hannes och tjejerna är en sväng ute hos hästarna medan jag torkar av köksinredningen med apelsinolja.
Påskmiddag blir nypotatis, lax med tillbehör och Tinna har gjort vanliljglass med hallonchokladkross.
Jag bloggar kritikerna från gårdagens utställning, gillar bilden jag mobilbloggade på Saga! Hon har verkligen utvecklats i vinter, härlig hund som gillar att ställas ut!
Glad påsk!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: