2009-08-13 ? 22:31:58

13 augusti

22.08
Det fick bli hundgårdsbilder på valparna, regnet har verkligen öst ner. Enkelt var det inte, med stor mage i vägen och busigaste valpar, men några sötisbilder fick jag till.

Vad gäller utmaningen så med tanken på hur enormt många timmars träning det ligger bakom att klara bara ett anlagstest i viltspår, så tycker jag inte att poängen är för höga, att ta sig upp på utställningslistorna/agility är ju minst lika svårt med tanke på konkurrensen... Å andra sidan vet jag inte vem som klagade eftersom kommenterna från skribenten i fråga alltid är anonyma, ser man på ip-numret.
Jag tror det blir jättebra och är dessutom jättestolt över Kaspers framgång, jag följer hans blogg och imponeras av hans mattes och husses möda, det är inte några timmar de lägger i spårskogen! Dessutom verkar det som att Kasper över lag alltid har en jämn hög nivå på sin spårförmåga? Har jag rätt Eva? Men det tror jag med tanke på det jag sett av hans syskon, Binkis och Bond.

Snart är det dags för MH, Cärla, "Olsen" Dixon Mirakel och "Binkis" Bianca Bratz, är anmälda... så håller jag tummarna för att det kommer till iallafall två Götängenshundar till.
13 september är dagen, det finns tre platser kvar.

Kommentarer
Eva o Kasper

Kasper är alltid PÅ när det gäller att spåra. ;) Sen beror det ju en del på väder och terräng hur krävande det blir. Beträffande att det bara är två på DSG-listan så var det 8 förra året, och det är inte för sent än: sätt igång vetja, och träna, och kom med på listan. Ett annat sätt att se det är ju att alla andra dsg-hundar har 0 poäng i viltspårning... ;)

Mycket söta valpbilder blev det magen till trots! :D

2009-08-14 @ 00:00:42
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Challe

Ett stort grattis till Kasper och Eva, ni är jätteduktiga!!!

2009-08-14 @ 15:06:04
URL: http://azahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: